Alla inlägg den 28 december 2008

Av Ulrika - 28 december 2008 15:04


Fick oväntat eller rätt väntat egentligen ;) besök nyss. T o S kom förbi medelst skoter...

Maken var precis just då och rantade till Haparanda där han köpte sig en tjusig mobiltelefon, fiffig till tusen. Han fick ju ett presentkort från gamla företaget som tack för 25 lååånga år, detta kort sålde han och fick således några helt egna pengar att handla sig nåt trevligt för, ingen guldklocka eller annat tjafs utan nåt kul..


Men så kom maken hem med sin nya invecklade mobil, och fick sig en kopp kaffe i glada vänners lag... behövs nog för att ge hjärnan energi att sätta sig in i moderna teknologiers hemlighetsfulla värld..


Så nu efter en kopp kaffe och en mjukpepparkaka så känner jag mig reda att ta itu med min sömnad, fast först en tur förbi datorn och kolla läget på diverse bloggar, min hemsida och annat... så det blir väl lite si och så med syningen men det är också som det ska va... mellandagar och lathet hör väl ihop? ;)


Apropå lathet. Kolla mina kissekatters favvoplats nr 1, jo i värmen bakom skärmen, Homer älskar att ligga PÅ modemen, hur hårt det än kan verka ;)


                    Slöa katter på älsklingsplatsen

Av Ulrika - 28 december 2008 12:03


Huvva, vilka mardrömmar jag har haft inatt. Inte en drömnatt på något annat mer trevligt sätt alltså ;)!


Dom sitter liksom kvar ännu i sinnet. Jag hade svårt att somna, klockan var nog 02 innan jag ens började dåsa till. Sen vaknade jag kvart i tre av att Homer spydde i klätterställningen (Homer är vår kattgubbe). Det var tur för jag drömde så hemskt. Jag hade som det ofta kan va som tre drömmar som alla kändes låååånga men som säkert varade någon minut men dom flöt liksom ihop och alla påverkade mig samtidigt. Jag vet att det är skräp som hjärnan bearbetar (eller nåt sånt) men ändå är det olustigt.


Först drömde jag att jag stod i mitt syrum och slet i tygerna, det var natten före julafton och jag hade just kommit på att jag glömt sy nåt åt mamma och pappa (jag syr merparten av mina julklappar). Jag slet paniskt i tygerna och försökte komma på nåt som jag skulle hinna färdigt, även om jag vet i vaket tillstånd att det är omöjligt ;), när jag började komma på att mamma var väl ändå död..?!

Jo, just det, det var hon ju. Konstigt att jag glömt det. En sak i riktiga livet är ju att hon dog 1994, då jag var 26 år.


Nåja, jag började försökta rikta in mig på pappa, vad skulle jag sy åt honom, några juliga muggunderlägg kanske? Då kom en obehaglig tanke att han kanske också var död. Jag började försöka tvinga fram minnet på om han levde, och i drömmen så började jag gråta för jag mindes att det var länge sen vi pratades vid, och han var ju sjuk i cancer så kanske han blivit sämre eller rent av död...? Men eftersom det var så sent så ville jag inte ringa honom eller hans sambo och låtsas fråga något för att luska ut om han var hemma, var pigg, inlagd, sämre eller rent av död.


Jag vaknade flåsande, som om jag sprungit, Homer kräktes just då så jag gick upp och först då kom jag ihåg att pappa dog ju för ganska precis sex år sen....

Herregud så hemskt. Vet inte vad dessa drömmar beror på, någon psykolog kan kanske berätta men jag antar det beror på dåligt samvete eller något annat otrevligt. Jag var med honom när han dog, jag vakade dagtid och hans sambo nattetid och vi var tillsammans med honom när han dog... och ändå i drömmarna vet jag inte om han lever eller är död... huvva...


Nåja, jag torkade upp Homers spya (hans glupska intag av kvällsgodis ;)) och gick och la mig igen, somnade direkt. Då hips vips fortsatte drömmarna, minns inte riktigt allt jag drömde bara att det var tre separata fast i en lång rad drömda drömmar.. Jag var på vår fiskebåt då några okända försökte stjäla den, dom pratade ryska (hmm.. från någon film kanske?) och det var väldigt otrevligt, sen slutade min drömsekvens med att jag letade efter en utgång men jag fann den aldrig... hmmm, lite skönt att stiga upp faktiskt ;) och nu börjar känslan avta.


Konstigt att man ibland vaknar med en olustkänsla, inget minne av någon specifik dröm bara med denna känsla av ledsamhet och elände.. men denna gång mindes jag tre och det är ovanligt.

Jag drömmer säkert lika mycket som andra men jag minns sällan nåt alls. Men om jag snoozar på soffan om morgnarna då kan jag komma ihåg nåt men aldrig av nattsömnens drömmar...

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards