Alla inlägg den 29 december 2008

Av Ulrika - 29 december 2008 15:16


Allis   Homer


Här ovanför ser ni våra raringar, Allis är till vänster och Homer till höger. Homer har skadat sitt öra i ett slagsmål med en hemsk katt som kom smygande till vår stuga ;) , jag antar att Homer vann, men jag är ju partisk..


Har börjat dagen i vettig tid, inget snoozande mer inte. Nu ska det endast snoozas på helgerna. För er som ännu är ovetande om snoozens betydelse så kan jag säga att ofta stiger vi upp j-a tidigt, före tuppen, maken är nödig att uppsöka klosetten (;) och jag har ont i ryggen så jag inte kan ligga kvar.

Då traskar vi ner till soffan, kokar kaffe och te´, tar vår morgonmedicin och efter ett litet tag så är man ju så himla trött igen att ögonen faller ihop... så snoozar man, vanligtvis nåt så in i bombens skönt,  nackdelen är att man fastnar ibland i en slags apatisk slöhet som tar lång tid att kämpa sig ur.


Nåja, dan började i tid, jag betalade räkningar huvvaligen och ajaj så trist, sen började jag härja bland mina tyger i soffan och efter ett tag även att sy på mina små tygbollar. Sen har jag pausat hela dagen med datorn, tömt kameran och lagt in bilder på mina hemsidor-vilket var ett bra tag sen.

Sen så fick vi posten och då även meddelandet om att vi nu är medlemmar i Närfiskat vilket föranledde mer datorarbete, skanning och lite omarbetning av fakturan.. Kul post idag. För förutom det så fick jag ett litet paket från ButikenAnnalunda.se. Finfina lim och kritpennor, en bok och några knappar... Härlig start på dan va?!


Tänkte lägga in en bild från förra vintern, vy mot vår stuga som jag längtar till så jag blir tokig.

Ännu har vi inte tagit oss ut pga isläget och ej hemkommen skoter, men snart snart..

                          Stugan i vinterskrud

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards