Alla inlägg den 6 januari 2009

Av Ulrika - 6 januari 2009 10:30


... för att vi bantar alltså. Och vi har av säkra källor hört om den fantastiska kaloribomb som tillverkats av dom som bebor det kalasiska huset. Det ska visst vara en tårta som endast består av grädde och socker.... lite dräggel droppade visst ;)


Fast maken har tappat nästan 4 kilo och jag drygt 1½ på lite drygt en vecka så det sporrar oss att fortsätta på den inslagna vägen.


Sen cyklar vi, på motionscykeln alltså, ute är det ju lite väl halt, eftersom min jäkla hälsporre sätter P för Promenaderna ute på isen. Något annat som också sätter P för ispromenaderna är ju just isen, det är just nu så himla halt därute, skulle sitta fint med lite blötsnö på det hela som sen packas av skotrar, då är det finfint att vandra på.

Fast en sak till som sätter P (när ni  hör alla p´n så är ni säkert impade över att cyklingen faktiskt sker kontinuerligt?!) är ju att Maken ännu inte har fixat en slags förhöjning av styret på sparken. Eftersom jag faktiskt har vissa problem med att gå (även där det är barmark) så skulle det underlätta med en liten rullator därute, och när jag dessutom är så lång så förvärrar det bara eländet att vandra omkring böjd över en spark, visserligen en vuxenspark men verkar vara för småväxta.


Jag kan gå förstås, men utan stavar så kan jag bara gå 100 m innan mina diskbråcksdrabbade nerver i benen gör det omöjligt, jag haltar värre än haltepinken och får extra ont. Med stavar så får jag lite stöd samt får en bättre gångstil.


Ja, vet att töntfaktorn har mattats lite med åren, och frågan är om töntfaktorn försvinner när jag kommer haltandes med en spark med ett fastnajjat cykelstyre högst upp? ;) fast en sak som tycks ha kommit med åren är att jag föga bryr mig längre. Det är en härlig känsla, jag kan gå på stan och göra något ärende med skoterkläder på, gå omake-upad var som helst, även om jag oftast sätter på mig lite ögon och bryn innan jag går ut. För min egen skull alltså, jag skiter i andra.. Skönt att ha kommit så långt faktiskt.


Men nu ska jag halta till soffan (min häl tar ihjäl mig snart) och ta mig en kopp te till, sen kanske jag kommer igång på riktigt?


Jag har dock röjt köksbänken helt tom, och torkat den ordentligt. Maken ska olja in den och vard.rumsbordet idag, så lite har jag ändå gjort idag... hehe... så jag får vara nöjd med det lilla. Nu ska jag vila mig iform för gofikat hos kalasägarna..;)

Skapa flashcards