Direktlänk till inlägg 24 januari 2009

Föryngras....

Av Ulrika - 24 januari 2009 13:19


.... gör jag väl inte precis, föryngras alltså, trots min fina ögonkräm som skulle minska linjer och reducera påsarna till små 3 liters, nu är dom väl mer Ica-kassar ;)

Men som hon på affären sa, man ska försiktigt massera ut den inifrån och utåt tinningarna. Sen tar det tid för krämen att verka, det ska bildas ny hy och nya vägar ska hittas till lymfsystemet eller vad hon nu sa...


Men jag är iaf noggrann, tvättar, smörjer och masserar. Och det känns skönt. Och för dom som ev har ett enormt förstoringsglas kan dom kanske urskönja en liten liten förbättring. Kratrarna börjar kanske slätas ut lite...


Inte för att jag på något sätt är fanatisk. Jag åldras som alla andra. Men jag har liksom på senaste tiden insett detta åldrandefaktum på riktigt, jag är inte 25 längre, och det syns..


Ni vet när man träffar en gammal klasskompis som man inte sett på massor av år, och man tänker - Men gud, hur gammal hon/han nu har blivit, ser jäkla gammal ut faktiskt...

När man sen blir ensam kommer tanken, hur såg den personen på MIG? Tänk om jag också ser gammal ut??? Herregud är det sant??


Så jag provar krämer, även om jag säkert är för sent ute, jag skulle ha börjat vid 25 då hyn var perfekt, men sådan är jag, sent ute.

När panelgardinerna kom så vägrade jag ha sånt otyg, skitfult var det ju. Hängde som kala tarmar gjorde dom också.... sen vaknade jag liksom, vande mig och vips så fanns det panelgardiner i mitt hem också... när dom nästan började vara ute hos andra, så var dom inne hos mig... sent ska syndaren vakna!!


Nu, klart slut från mig. Blev matt av skriva dessa romaner till inlägg i min dagbok, så nu ska jag ta mig en välförtjänt tekopp och kolla in någon film tills det är dags att gå och vila..:) dagidagi

(motsvarande nattinatti, fast nu är det ju dag ;))

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 24 maj 2009 10:50

  Jag har bestämt mig för att flytta min blogg, och jag hoppas verkligen att ni kommer med mig *bedjande blick och lite fjäskande ögonlockvift*   Jag har lekt lite med nya bloggen ett tag och jag gillar endel grejer som finns där men inte här. Jag ho...

Av Ulrika - 24 maj 2009 09:32

  Vädret är grått och trist, det regnar lite duggigt. Härligt för potatisen. Jag har tänkt städa färdigt idag. Ganska märkligt vilka tankar som kommer när man städar. Jag tänkte igår på när jag var frisk. Då skulle städningen klaras av på kortast möj...

Av Ulrika - 24 maj 2009 08:52

    Fast man är liten är man minst lika viktig som en stor   -Nalle Puh- ...

Av Ulrika - 23 maj 2009 19:15

  ... på hur livet ser ut. Ganska bra kom hon fram till, även om hon hade endel önskningar hon kunde tänka sig få uppfyllda. Kanske en vinst på sisådär ett par miljoner tänkte hon, vilken ro dessa pengar skulle ge, samt lite tyg och gotta till hennes...

Av Ulrika - 23 maj 2009 18:57

      Att utvecklas är att vandra närmare bestämt från en ofullkomlighet till en annan   -Okänd- ...

Skapa flashcards