Alla inlägg den 2 februari 2009

Av Ulrika - 2 februari 2009 18:46


.....hos oss snackar vi om att det är ett himla skitgöra, att tapetsera.

Fast himla snyggt blir det.


Men vad hände idag?

Jo, jag hjälpte Maken vid tapetseringen genom att klippa till de bitar han begärde.

Jag stapplade runt och gjorde lite ditt men främst lite datt. Klippte en våd här, räckte en trasa där, bar undan lite skräp, letade verktyg, ja ni fattar va?


Då önskade Maken kaffe, jag letade som en tok efter kaffepulvret, som alltid behöver fyllas på när man minst vill, jag letade i alla kassar med torrvaror vi har stående i vardagsrummet, under tiden önskade maken en våd dessutom, jag hittade inte pulvret så jag tog bryggkaffe och satte igång perkulatorn...


-Var det 1,58? frågade Jag rart

-Mmm svarade Maken

Jag stapplade till köksbordet och rullade ut tapet från rullen, jag stirrade blint och undrande omkring mig, eftersom jag hamnat i ett slags vacuum (!?)

-Är det exakt 1,58 eller kan jag hofta lite (hofta betyder att ta på en höft, ungefär, ca...höfta till ni vet)                 -köksbordet är ju 1,50, så tar jag bara lite extra fortsatte jag lite för mig själv.

-Jåå svarade Maken sittandes på golvet, med lite vild och stressad blick eftersom limmet torkade..

Jag klipper av våden och räcker den åt Maken...

Då inser jag lite lätt chockad att det är någonting som inte riktigt stämmer...

-Var det verkligen 1,58 frågade jag igen.

-Vad i helvete säger du, skriker Maken uppbragt, det var ju 2,58 jag sa...


Jävlar i helvete! var väl det vackraste som sades efter denna lilla fadäs från min sida.

Fast var det verkligen mitt fel?

Så himla klart inte.

Jag frågade ju flera gånger.

Och Maken såg ju att jag inte var med i leken eftersom jag irrade runt och letade kaffejävlapulvret..

Alltså helt och hållet hans fel!!!

Nog pratat om detta.


Lite irriterande var det dock, vi har nämligen nu slut tapet eftersom det var en otroligt positiv beräkning som gjorde att vi beställde för litet. Så vi får tapeten på onsdag och då först kan vi fortsätta.

Hade det nu inte olyckats så illa så hade vi haft att tapetsera bakom kylen och frysen idag, och på så sätt kunnat sätta upp alla skåp när dom kommer på onsdag morgon..

Sånt är livet! säger jag bara. Livet är fullt av märkliga motgångar... inte sant? ;)





Ovido - Quiz & Flashcards