Alla inlägg den 9 februari 2009

Av Ulrika - 9 februari 2009 13:16


Hatar denna årstid. Nu har det snöat i flera dar, fluffig lätt snö som visserligen är vit och vacker men helt oanvändbar när det gäller skoteråkning till stugan. Sen har det dessutom varit svinkallt, OCH snöstorm, hur vanligt är det? Inte vanligt kan jag säga. Inte här iaf.


Nåja. I lördags hade vi sydag i Löj-Ligan. Trevligt men jobbigt. Fick ju såklart ont som själva satan. Inte helt otippat förstås men ändå trist.


Sen så gnisslar jag ju tänder som en dåre dygnet runt, fast jag har bettskena så jag har haft en sån tandvärk som inte är av denna värld..

Nu tänker jag på att motverka detta genom att slappna av så mycket som möjligt, men nattetid är ju detta svårt. Och jag biter ju ihop tänderna mer när jag har en sämre period, och det har jag nu, och har haft rätt länge.


Nu idag är det lite bättre. Detta tyvärr pga att jag inatt har haft sådan värk i kroppen, ffa i vänster ben så jag somnade inte före 03 inatt, och då hade jag ju gott om tid att känna tandvärken mola så det blev liksom en fin harmoni i kroppen, det värkte alltså från topp till tå ;).


Nå, jag slappnade av i käften iaf. Så resultatet är lite mindre ont i tänderna idag, mer trött (hur det nu är möjligt) och extra irriterad (samma undran där, är det verkligen möjligt??) *detta säger jag med en underfundig min*

Känn på den Ni. Underfundig..


Så jag har semester idag också.

Inte sjukskriven eftersom jag är sjukpensionär.

Utan jag tar en semesterdag.

Det innebär att alla måsten skjuter jag på, tar bara dom jag känner för.

Nu måste jag ju känna för att röja i kattlådan t.ex annars pinkar dom väl i någon väska istället, samt sätta igång diskmaskinen.... Samt handlingen.... Och tvätten....

Men resten skiter jag i.


Struntar i min egen stress över att jag inte orkar sy.


Struntar i att jag tänkte sortera och kasta från våra skrymslen för att få mer plats och mindre skräp att hålla reda på (bättre att ta tag i det när det våras..eh?)


Struntar i att raka benen (lite taggigt är vackert, och franskt!?!,samt vem bryr sig förresten, Maken måste ju älska mig ändå. Det har han lovat. I nöd och lust, och lockiga ben tillhör väl nödavdelningen?).


Struntar i bokföringen (hinner sen).


Struntar i köksgardinerna (rätt inne med gardinlösa fönster va? samt fint ljusinsläpp).


Struntar i allt alltså!

                 

Skönt!

Tills jag vill igen. Tills jag har energi till sånt igen. Orkar inte nu iaf.


Sen ett litet tips till alla som vill gå ner i vikt!

                      

Ovido - Quiz & Flashcards