Alla inlägg den 17 februari 2009

Av Ulrika - 17 februari 2009 14:00


Ni vet hur det är när måstena väller över en? Då blundar jag! Vill inte! Vill inte!

Jag har endel måsten som jag förvisso haft rätt länge men lyckats blunda för, men som nu liksom TRÄNGER sig över mig.

T.ex sortera ut fula kläder från vår klädbyrå. Nu ryms inget mer, så det hamnar liksom på lite udda ställen, stolar, i påsar, alltså mest framme, lätt synligt från alla synvinklar.


Ett annat måste är ju bokföringen, som jag sköter, för Makens fiskeföretag. Japp, inte så himla jobbigt iofs men ändå så där lite trist som gör att jag skjuter upp det och nu närmar sig dagen då vår revisor ska komma, och då MÅSTE det ju vara klart.


Nästa måste gäller sömnaden. Jag leder ju en kurs i lappteknik och då syr flera en kursväska, lite fiffig med alla sina fack och skrymslen, men det vore ju bra om kursledaren sytt en först, innan deltagarna. Inte för att det i sig är ett måste, jag kan ju bara guida dom, jag kan ju inte ha sytt ALLT som finns att sy i världen.. men jag har ju material, tyg och allt som behövs och ffa ett behov av den.


Men nu kommer kruxet. Orken. Jag vet att jag tjatar om det, men det är ett stort hinder i min vardag. Enormt. När det hela (och då menar jag absolut hela) dagen känns som om det var kl.23 på kvällen då känns det tungt.

Sen har jag ju värken att brottas med.

Någon timma som är någorlunda lättlevd om dagen ska rymma så mycket. Hushållet ska skötas så pass att skadedjuren håller sig på mattan, sen har vi ju allt roligt som jag vill göra.... ojoj... och suck...


Så idag började jag dagen rätt motiverad.

Tänkte ta klädbyrån som är ett ständigt irritationsmoment. Sen tänkte jag sy en timme, först köksgardinen som kanske tar en kvart, sen tänkte jag sy på kursväskan..


Men...


Tja, jag kan säga att Perculatorns inre detaljer skiner som nya! Maken klagade över kaffet imorse, som han kokade märk väl, och jag tänkte ju mitt... som perculatorn ser ut så är jag inte förvånad.

Jag använde mig av en tandborste, maskindisk och skrubbning.

När Maken kom hem så viftade jag triumferande med det svarta vattnet som detaljerna legat i.. Och det var sista omgången vatten utropade jag som i Triumf!!


Så nu har jag kokat kaffe två gånger och satt på den omgång som ska kunna drickas med välbehag.


Se där en förmiddag väl spenderad!


Och nu har jag kokat vatten i vår nya micro, Maken kom hem efter att ha köpt den till ett riktigt vettigt pris.. En sån där Whirlpool som är gjord för hörnplacering. Himla fiffigt, den tar jättelite plats, yippii.. den är jättefin. Och fungerar också.. lycka...


Nu har jag bloggat, pillat ut smuts ur perculatordetaljer så vad är nu kvar att göra??

Jo, koka en kopp te och sätta mig med en ny quiltbok och invänta vilostunden! ;)

Allt annat finns ju kvar till morgondagen.

Gardinerna finns ju kvar imorgon, och kursväskan likaså.. hehehe.....*skrattar med en hysterisk underton*

Av Ulrika - 17 februari 2009 12:44


Dagens baktips.... *nynnar glatt på egenpåhittad signatur*


En helt vanlig jävla kaka


Ingredienser:

1 st ägghelvete

1 dl kakao

Så lite smör som möjligt

Socker, ganska mycket, eller ta hur lite du vill!

Ingen jävla mandel i alla fall

2,5 dl bakpulver

1 pkt fula russin

Någon dl allergi nötter


Fyllning:

1 dl vanligt vaniljsocker

1 melon eller något annat melonliknande

Sprit


Gör så här:

Häll nästan allt i en bunkjävel och kör med en elvisp i en kvart.

Grädda direkt i skålen.

Skit i att smöra och bröa.

Kakhelvetet fastnar ändå.

Dunka ut skiten på matbordet om du kan.

Garnera med krossad melon och sprit.

Det spelar ingen roll....skit i det då!

Släng ut matbordet genom fönstret.

DRICK UPP SPRITEN!


Lycka Till! *ler djävulskt*


Jag är medveten om att detta recept finns överallt på nätet, inte min skapelse alltså. Upphovsrätt okänd. Vill inte på något sätt påstå att jag själv uppfunnit receptet, är inte nån "pirat" ;)*ler skälmskt*



Av Ulrika - 17 februari 2009 11:03


Japp, du som kanske undrade, (någon av alla mina läsare ;)), någon som kanske vill veta hur det stora Biscottibaket som utfördes under många svordomar igår avlöpte?

Yes. Me like. Dom blev jättegoda, ett par slank ner av bara farten. Så nu vet jag att det bara är att dänga ner klet på en plåt så kan jag mumsa sen!


Sen att jag nu på morgonen fick skrapa klet från köksbänken, dörrar och handtag är en annan mer tragisk historia. Ej lämplig för känsliga öron här..

Igår var jag ju för upprörd för att orka städa upp så idag med en stooor kropp fylld av energi så tog jag itu med dagens uppgift.


Nu ska jag sätta mig med en god kopp te och bläddra i några quiltböcker för att vänta och se om lusten att sy väller in över min stooora kropp dränerad av morgonens känsla av energi... *sitter halvt sovande och flinar dumt*

Skapa flashcards