Direktlänk till inlägg 5 mars 2009

Öppet brev till Fredrik Reinfeldt!

Av Ulrika - 5 mars 2009 19:14


Tjena Fredde!


Med tanke på kungens begäran om mer pengar både till Bröllopet med stort B, samt den extra fickpengen på 5 miljoner för Vickes fördyrade kostnader så vill jag härmed äska om mer pengar till mig. Skall jag vara med och bekosta vårt kungahus egna familjeutgifter känner jag mig nödgad att också be om mer pengar så jag har råd med mina egna familjeutgifter... Jag vet ju att Du förstår..


Jag med titel Hennes Sjukpensionär har också fått fördyrade levnadskostnader, dock inte så mycket för representation och tjusiga kläder utan mer kostnader mat (vill förlåt mig äta varje dag), joggingbyxor och för mediciner (hypertoni, hypotyreos, fibromyalgi, diskbråck x 3, allmän leda, irritation, kärringsjuk och extrem stress) samt för en ny kaj på sommarstugan.


Denna kaj är en eländig syn, vind och trasig pga isläget och lite lurig undervattensmiljö. Den är omklädd av grön fabriksvira och ful som stryk. Den lutar också så mycket att den är en fara för Hennes Sjukpensionär som varit på väg att kana av den vid ett flertal tillfälle då hon inte alltid är så stadig på benen pga det ni i regeringen kallar arbetsrädsla/lathet men som fotfolket kallar Sjukdom.


Dessutom har vi drabbats av miljöpåverkan då sand har tryckts upp mot vår strand och förkortat själva båtförtöjningslängden.

Då vi känner oss nödgade att använda en dyrbar (köptes begagnad för fyndpris 22.500 kr) Nordanvind-båt som är hela 6 meter, tror mig kunna förstå att du Fredde vet vad det innebär med stora lyxiga båtar, så inser du problemet. Vår båt har också en stor tung motor på hela 50 hk så du förstår vår önskan att kunna förtöja båten ordentligt.


Det vore också schysst om du kunde höja sjukbidraget lite så att jag åtminstone har råd med mina mediciner.

Jag vet att jag tillhör samhällets bottenskikt då jag dessutom har oskicket att gå och bli sjuk istället för att inse att det ska Löna sig att Arbeta. Detta har jag inte insett förräns du (i valrörelsen och kontinuerligt upprepat) talat om det för mig, och det tackar jag för.


Nu har jag dessvärre ändå kvar mina problem trots att jag har insett fakta och därför ännu inte har hittat ett jobb som kan ta hänsyn till mina mer krävande behov.

Jag behöver nämligen vila med jämna mellanrum, måste ha varierande jobb ej sitta länge, ej stå länge, ej tungt, ej långt i arbetstid eller långt i resväg, sen händer det ju faktiskt att jag INTE kan jobba pga värken i perioder och sen vill jag ju ha en stor vräkig lön också-typ som du och dina gelikar har, mer begär jag inte (är inte girig)..

Så när du Fredde kollar runt och hittar ett sånt jobb så kan du ju slå en signal..


Väntar med spänning

Hennes Sjukpensionär

SVBK alternativt riktigt sjuk?

 
 
Truddelutt önskar hon kunde skriva som Ulrika

Truddelutt önskar hon kunde skriva som Ulrika

5 mars 2009 22:33

Klockrent!
Hur bra som helst!
Skicka det till honom så får du se om han svarar.
Kram på dig!

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
nilla

nilla

6 mars 2009 13:59

*står upp och applåderar*
Du skickar den DN, Svenskan, GP, Sydsvenskan och restan av landets tidningar, va? Va?

http://thenilla.bloggagratis.se

 
Snäckan

Snäckan

6 mars 2009 17:42

Det där borde du skicka till honom! Det är SÅ jäkla (ursäkta svordomen) bra skrivet! Du är jätte duktig på att formulera, det vi är så många som tänker och känner.
Kramar!

http://fibrodagboken.bloggagratis.se

 
Ulrika

Ulrika

6 mars 2009 18:28

Tackar och bockar! Har letat som tokig men hans mailadress finns inte att finna.. så jag har faktiskt skickat det till moderaternas kansli.. *skrattar djävulskt*
Måste nog se till att få iväg det till alla borgerliga ledamöter som finns *skrattar ännu mer djävulskt*

Nilla : ska nog försöka hitta mailadresser till tidningarna också, hehe...

Snäckan : Kan skicka med ett PS från dig också, kan kalla dig Hennes Sjukskrivenhet... ;)

Kramar till er också!

http://ulrikasyr.bloggagratis.se

 
Snäckan

Snäckan

6 mars 2009 21:43

Hoppas du rapporterar om det kommer något svar. Bra att du skickade iväg det!

Gillar det där med "Hennes Sjukskrivenhet";-)

Kram!

http://fibrodagboken.bloggagratis.se

 
Kvasthilda

Kvasthilda

16 maj 2009 17:45

Underbart!

http://malmdamm.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 24 maj 2009 10:50

  Jag har bestämt mig för att flytta min blogg, och jag hoppas verkligen att ni kommer med mig *bedjande blick och lite fjäskande ögonlockvift*   Jag har lekt lite med nya bloggen ett tag och jag gillar endel grejer som finns där men inte här. Jag ho...

Av Ulrika - 24 maj 2009 09:32

  Vädret är grått och trist, det regnar lite duggigt. Härligt för potatisen. Jag har tänkt städa färdigt idag. Ganska märkligt vilka tankar som kommer när man städar. Jag tänkte igår på när jag var frisk. Då skulle städningen klaras av på kortast möj...

Av Ulrika - 24 maj 2009 08:52

    Fast man är liten är man minst lika viktig som en stor   -Nalle Puh- ...

Av Ulrika - 23 maj 2009 19:15

  ... på hur livet ser ut. Ganska bra kom hon fram till, även om hon hade endel önskningar hon kunde tänka sig få uppfyllda. Kanske en vinst på sisådär ett par miljoner tänkte hon, vilken ro dessa pengar skulle ge, samt lite tyg och gotta till hennes...

Av Ulrika - 23 maj 2009 18:57

      Att utvecklas är att vandra närmare bestämt från en ofullkomlighet till en annan   -Okänd- ...

Skapa flashcards