Direktlänk till inlägg 7 mars 2009

Äntligen!!

Av Ulrika - 7 mars 2009 07:57


Snart åker vi iväg till stugan. Maken har redan åkt för att börja elda och skotta undan lite ton snö som ligger ivägen.

Jag bakar Biscottisar! Hur härligt det är att ligga i soffan därute, brasan knastrar, vi ligger i långkallingarna och t-shirt pga rejäl eldning, sippar från en tekopp och knaprar på Biscottisar. Kollar på tv och slappar. Lääängtar.


Ute på stugan vintertid är det ju så himla skönt för då har jag inte så mycket att göra. Och det är så vilsamt. Det är rätt jobbigt för mig innan vi tagit oss ut, det ska packas, handlas, fixas hemma med disk, katter och bilar. Men väl därute så är det så stillsamt, en bok och lugnet infaller sig, inga måsten, dom är ju hemma dom... ;)


Jo, förresten, har ju köpt en tung lastbil igår.

Japp, nu har vi en sådan i maskinparken också.

JAG köpte lastbil, den är min!

Precis som traktorn. *fnissar glatt*

Traktorn kan jag köra men se lastbilen ska jag aldrig köra, ska se till att jag aldrig får, för då åker man på chaufförsskapet också!


Nej, det är förstås Maken som ska använda dessa fordon i fisket, och det får han så gärna. Nu är det bara en månad till sjösättningen av fiskebåten och sen blir det fiska av i flera månader..

Maken alltså.

Jag pimplar endast.

Alltså abborre, inte öl *ryser*


Men nu ska jag fixa klart så att vi kan åka ut mitt på dan nångång, det tar tid att få varmt. Stugan är inte så stor men fukten måste eldas ut, vi har ju nu endast -3 grader så vi har ju toppenväder.

För någon vecka sen hade vi ju över 20 minusgrader nattetid och då är det lite för kallt för eldningen nattetid. Vi har ju inte el.

Vi har vindenergi, japp och snurran den står kvar efter stormarna i höst och vinter...

Vi har solenergi, japp panelerna är avskottade och redo att börja alstra, det ger så bra vintersolen, många ampere...


Vi klarar oss riktigt bra trots elkylskåpet som tar rätt mycket....


Så nu ska jag skära Biscotti och skjutsa in dom på torkning, duscha, fara och handla, packa och iväg. ........mmm...*dregglar av tanken*

 
 
Truddelutt

Truddelutt

7 mars 2009 17:19

Hur var det, hade du lagt ut recept på biscotti här?
Håller med, öl går ju inte att pimpla. Isch!
Däremot är abborre gott! Mmmmmmm...
Hoppas ni får en superduperskön helg i stugan.

http://truddelutt.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 24 maj 2009 10:50

  Jag har bestämt mig för att flytta min blogg, och jag hoppas verkligen att ni kommer med mig *bedjande blick och lite fjäskande ögonlockvift*   Jag har lekt lite med nya bloggen ett tag och jag gillar endel grejer som finns där men inte här. Jag ho...

Av Ulrika - 24 maj 2009 09:32

  Vädret är grått och trist, det regnar lite duggigt. Härligt för potatisen. Jag har tänkt städa färdigt idag. Ganska märkligt vilka tankar som kommer när man städar. Jag tänkte igår på när jag var frisk. Då skulle städningen klaras av på kortast möj...

Av Ulrika - 24 maj 2009 08:52

    Fast man är liten är man minst lika viktig som en stor   -Nalle Puh- ...

Av Ulrika - 23 maj 2009 19:15

  ... på hur livet ser ut. Ganska bra kom hon fram till, även om hon hade endel önskningar hon kunde tänka sig få uppfyllda. Kanske en vinst på sisådär ett par miljoner tänkte hon, vilken ro dessa pengar skulle ge, samt lite tyg och gotta till hennes...

Av Ulrika - 23 maj 2009 18:57

      Att utvecklas är att vandra närmare bestämt från en ofullkomlighet till en annan   -Okänd- ...

Skapa flashcards