Direktlänk till inlägg 13 mars 2009

Slösare kan ingen vara...

Av Ulrika - 13 mars 2009 20:57


I tisdags rök ju datorn, vips åkte ett antal tusenlappar till teknikens under.


Nu går vi i tv-tankar. Har förvisso länge haft tv-tankar. Det gäller sovrummet. Kanske inte pga så stora kinkybehov utan mer av sällskapsbehov.

Vi har en gammal tv däruppe cirkus 22" skulle jag tro. En sån där tjocking (vi passar väl bra ihop så men..) men jag har problem att se texten. Jag vilar ju varje dag ett par timmar och gillar att ligga och titta på en film. Sen åker ju Maken snart iväg först på en vecka för att sjösätta fiskebåten, och sen åker han 5 veckor för att fiska.


Jag är mörkrädd. Även när det är ljust. Gillar inte att vara ensam på nätterna.

När Maken jobbade natt så sov jag nere i soffan. Varje natt.

Gillar inte alls att gå upp i sovrummet och inte ha kontroll av vad som händer nere och ev. inkräktare..

Makens fråga är ju då alltid - är det inte värre att vara nere och se dom komma in?

Svar Nej. Jag vill inte bli överraskad. Huvva. Däremot när jag har något som låter lite lagom högt, lite sällskap, så går det bättre...


Så nu går vi i tv-tankar. Men då har vi ju ekonomin. Ska vi köpa en ny typ 32" att ha i sovrummet och som ska användas väldigt sparsamt, eller ska vi köpa en ny tv nere? Tja, det känns ju hemsk att köpa en ny för mycket pengar och ställa i sovrummet jämfört med att köpa en tv som används ofta, för nästan samma pengar..


Får grunna på det. Tv är ju ett sällskap faktiskt. När jag var singel såg jag mer på tv, nu ser jag väldigt lite tv-program, mest ser vi filmer. Men när jag är ensam vill jag ha något brummande i närheten, alltid. Man vänjer sig snabbt vid sällskap.


Vi får se. Men som alltid när man börjar tänka på något sådant så vill man ha det NU.

Vi har investerat så mycket i Makens fiske att vi måste tänka på att hålla igen. Samtidigt som jag vill ha något för mig också, inte bara fiskrelaterade inköp.

Sen är ju tanken att det fiskrelaterade inköpen ska bära frukt förstås, och ge oss inkomster. Viktigt att påpeka ;)


Tiden får utvisa vad som händer.. tv- eller inte tv? vilken dum fråga!


Detta gäller förresten quiltning. En fin slogan..

Quilta eller inte quilta?

vilken dum fråga!

 
 
mockapocka

mockapocka

13 mars 2009 22:09

Jag förstår precis hur du känner vad gäller inkräktare och sova i soffan. Är också lite rädd periodvis om det har varit inbrott i området nyligen (och det är det titt som tätt). Helst skulle jag då lägga mig på madrass precis innanför dörren. Som en morrande vakthund.

http://mockapocka.bloggagratis.se

 
Mofs..herself

Mofs..herself

14 mars 2009 09:10

Hm ja tv är en dyr investering men ack så nödvändig. Jag använder också min som lite sömnpiller men jag har ingen i sovrummet. Nackspärren som blir i soffan efter armstödet är grym.

http://mofs.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ulrika själv

14 mars 2009 15:27

Ja Mockapocka, ligga framför dörren innebär ju maximal kontroll och skulle kännas tryggt. Dock lite opraktiskt kanske.
Jag nöjer mej med tv, hoppas det lugnar ner mig..
Men det är ju skönt även när Maken är hemma, jag vilar ju varje dag en sväng och då är det finfint med en film att snooza till ;)

Och Mofs, nackspärr är inget att leka med. Ont gör det och man ångrar sig bittert, men sen gör man om det ändå.. ;) Men som sömnpiller är det superbra... fast egentligen ska man ju inte ha tv i sovrummet, och ffa inte dator.. enbart säng och minimalt med saker..hm.. feng shui släng dig i väggen säger jag bara!
;)

 
truddelutt

truddelutt

15 mars 2009 17:28

Jag skulle nog hellre ligga på övervåningen så man kunde göra sig "beredd" inför inkräktarna.
Kramen

http://truddelutt.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 24 maj 2009 10:50

  Jag har bestämt mig för att flytta min blogg, och jag hoppas verkligen att ni kommer med mig *bedjande blick och lite fjäskande ögonlockvift*   Jag har lekt lite med nya bloggen ett tag och jag gillar endel grejer som finns där men inte här. Jag ho...

Av Ulrika - 24 maj 2009 09:32

  Vädret är grått och trist, det regnar lite duggigt. Härligt för potatisen. Jag har tänkt städa färdigt idag. Ganska märkligt vilka tankar som kommer när man städar. Jag tänkte igår på när jag var frisk. Då skulle städningen klaras av på kortast möj...

Av Ulrika - 24 maj 2009 08:52

    Fast man är liten är man minst lika viktig som en stor   -Nalle Puh- ...

Av Ulrika - 23 maj 2009 19:15

  ... på hur livet ser ut. Ganska bra kom hon fram till, även om hon hade endel önskningar hon kunde tänka sig få uppfyllda. Kanske en vinst på sisådär ett par miljoner tänkte hon, vilken ro dessa pengar skulle ge, samt lite tyg och gotta till hennes...

Av Ulrika - 23 maj 2009 18:57

      Att utvecklas är att vandra närmare bestämt från en ofullkomlighet till en annan   -Okänd- ...

Skapa flashcards