Direktlänk till inlägg 23 mars 2009

Allå allå, inga stordåd i sikte!

Av Ulrika - 23 mars 2009 12:22


Nej, idag blir nog inte så mycket gjort. Maken har det dock värre. Han somnade kl 08.00 imorse. Han satt uppe hela natten pga sina myrkryp i benen. Jag vakade också. Det blir liksom den effekten när någon sparkar och hoppar i och ur sängen hela tiden. Sen tycker jag ju synd om honom.

Jag sov två timmar. Såg att han inte låg i sängen, gick ner och höll honom sällskap med te och film, sen försökte vi somna nere på soffan, istället för att det dåsiga skulle försvinna på väg upp till sovrummet.

Det funkade för mig men inte för honom. Så fort han lägger sig ner så pirrar det i benen så han får nästan ett tuppjuck!


Jag har dock sovit några timmar inatt, ungefär hälften av vad jag skulle ha behövt. Men jag är ju van att vara trött, medans Maken nästan får panik redan nu inför nästa natt..


Nåja, Maken har gett sig iväg till Varvet för att jobba på något projekt inför fiskesäsongen. Om dryga två veckor åker han och polaren T ner till Sundsvall för att sjösätta båten, om snön har gett med sig tills då (ovanligt mkt för S-vall nu).


Vad jag ska göra under påsken när han är borta? Tja, som att bara vara. Inte för att jag inte kan vara när Maken är hemma men ibland är det skönt att bara göra vad man vill när man vill.

Som att börja sy på kvällen, och fortsätta tills man inte orkar längre. Som att se på film hela natten om man vill. Röja i klädkammare gånger 4, vilket jag inte vill göra annars, eftersom jag blir tokig på allt som ligger framme när man kör storrensning. Är jag ensam skiter jag i det. Tar en stund då och då, och till slut är man klar.


Men idag blir nog mest planering. Jag tar liksom en temadag. Jag ska planera något för kursen på torsdag, vet ej vad alls men något kul, kanske något syprojekt/mönster/teknik? vi får se.


Men först en bloggpromenad! Sen te. Sen planering. Känns som en bra dag trots allt.

Japp, så får det bli!

 
 
mockapocka

mockapocka

23 mars 2009 15:56

Är det därifrån uttrycket "myror i kroppen" kommer? Låter fruktansvärt jobbigt.

Egentid är guld värd. I alla fall om man har möjlighet att välja själv. för mycket kanske blir tråkigt. Men några dagar i följ då man inte behöver tänka på någon annan, det är rena rama vitamininjektionen för mig. Hoppas du får bra dagar i påsk!

http://mockapocka.bloggagratis.se

 
stort och smått

stort och smått

23 mars 2009 17:13

Stackars maken.. och stackars dig också. Kalcium och magnesium är en bra kombination mot nervösa ben, finns som kosttillskott eller som mjölk och banan!
: )

http://agneta.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ulrika

24 mars 2009 10:10

RLS är en hemsk sjukdom. Först och främst så är den irriterande. Sen sömnbristen. Maken har perioder av dåliga perioder varvade med helt friska. En dålig period kan vara i flera månader.
Tyvärr finns ju ingen medicin direkt. Och ingen förklaring. Och ingen bot, vissa saker förvärrar men det är också varierande. Ibland får han utan någon förvarning *sucka*

Har provat mjölk och bananer, funkar inte tyvärr. Men nu tänkte vi prova järntabletter, verkar var lite järnbrist inblandat.
Det gäller att kämpa vidare!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 24 maj 2009 10:50

  Jag har bestämt mig för att flytta min blogg, och jag hoppas verkligen att ni kommer med mig *bedjande blick och lite fjäskande ögonlockvift*   Jag har lekt lite med nya bloggen ett tag och jag gillar endel grejer som finns där men inte här. Jag ho...

Av Ulrika - 24 maj 2009 09:32

  Vädret är grått och trist, det regnar lite duggigt. Härligt för potatisen. Jag har tänkt städa färdigt idag. Ganska märkligt vilka tankar som kommer när man städar. Jag tänkte igår på när jag var frisk. Då skulle städningen klaras av på kortast möj...

Av Ulrika - 24 maj 2009 08:52

    Fast man är liten är man minst lika viktig som en stor   -Nalle Puh- ...

Av Ulrika - 23 maj 2009 19:15

  ... på hur livet ser ut. Ganska bra kom hon fram till, även om hon hade endel önskningar hon kunde tänka sig få uppfyllda. Kanske en vinst på sisådär ett par miljoner tänkte hon, vilken ro dessa pengar skulle ge, samt lite tyg och gotta till hennes...

Av Ulrika - 23 maj 2009 18:57

      Att utvecklas är att vandra närmare bestämt från en ofullkomlighet till en annan   -Okänd- ...

Ovido - Quiz & Flashcards