Direktlänk till inlägg 28 mars 2009

Kodernas mystiska värld!

Av Ulrika - 28 mars 2009 14:07


Kom att tänka på en sak. När man ska kommentera en blogg här, eller sin egen så ska man ju fylla i en given kod. Detta för att få en glad gubbe till höger om koden.


Varför är det i regel z, x, c med i koden? Ofta alla tre men oftast någon av bokstäverna. Är dom svåra? Måste tungan hållas ordentligt i munnen för att inte skriva fel? Tror kodmakarna att vi annars sitter och hänger med tungan ute och skriver lite hipp som happ?


Detta tål att grunnas över. Eller.. nu slog fasan ner i mig. Är det bara JAG som har sådana mysko bokstäver i MINA koder?

zxnm

xcmn

uxcd

zxcv

njhz (där är z igen..)


Himla märkligt.

Däremot märkte jag en lite återigen mysko grej eller åtminstone lite knepig grej när jag skulle kommentera Truddelutts resa.

Då stod det. Och jag ljuger inte. Eeh *host* åtminstone inte just i skrivande stund, jag ljuger ju ibland måste jag ju vara ärlig om. Eller var jag nu ärlig? Jag sa ju just att jag ibland ljuger.

Skit i det nu. Det är en annan fråga.

Jo, när jag skulle kommentera hennes inlägg ang. resan så var koden

rest


Va. Är det något färdigt system av kodord? Jag kanske anses som en märklig person och får därför suspekta koder? Medans ett inlägg med ett kodord a la resa får en rese-betonat kodord?


Tja. Hur det än är med den saken. Anonyma BloggMissbrukare bör ta tag i saken. Eller har dom redan gjord det? Är det därför jag får så knepiga kodord? Är det för att försvåra för bloggare att skriva kommentarer och logga in? Så att avvänjningen blir lättare?


Nu är jag förvirrad.

Snälla ABM, hjälp mig.

Jag är inte reda att sluta blogga just nu. I den fas i livet jag är så kräver jag min dagliga bloggdos, både vad gäller min blogg och andras.


Allmännt upprop alltså.

Har ni andra också z,x,c-relaterade kodord? Snälla hjälp!


Fridens!

;)

 
 
mockapocka

mockapocka

28 mars 2009 15:39

Ja, BARA de bokstäverna. Aldrig något annat. Så långtråkigt.

http://mockapocka.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ulrika

28 mars 2009 16:29

Ja, du ser. Nu t.ex
kxte
Varför alltid x och z? Och aldrig ett riktigt ord trots att det finns så många på fyra bokstäver..
T.ex kaka, baka, rara, cafe, svam (ok, fem bokstäver då svamp)osv.. *mysko min*
;)

 
nilla

nilla

29 mars 2009 09:57

svtc hade jag nu men annars är även mina koder laddade med x och z och sånt. Det gör att jag känner mig hemma, jag är ju mattelärare.

http://thenilla.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ulrika

29 mars 2009 11:34

Jag är ju inte mattelärare *sucka*
jag har dåligt med termer att relatera koderna till. Glad därför till dagens derv, kan ju härledas till fördärv hehe
;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 24 maj 2009 10:50

  Jag har bestämt mig för att flytta min blogg, och jag hoppas verkligen att ni kommer med mig *bedjande blick och lite fjäskande ögonlockvift*   Jag har lekt lite med nya bloggen ett tag och jag gillar endel grejer som finns där men inte här. Jag ho...

Av Ulrika - 24 maj 2009 09:32

  Vädret är grått och trist, det regnar lite duggigt. Härligt för potatisen. Jag har tänkt städa färdigt idag. Ganska märkligt vilka tankar som kommer när man städar. Jag tänkte igår på när jag var frisk. Då skulle städningen klaras av på kortast möj...

Av Ulrika - 24 maj 2009 08:52

    Fast man är liten är man minst lika viktig som en stor   -Nalle Puh- ...

Av Ulrika - 23 maj 2009 19:15

  ... på hur livet ser ut. Ganska bra kom hon fram till, även om hon hade endel önskningar hon kunde tänka sig få uppfyllda. Kanske en vinst på sisådär ett par miljoner tänkte hon, vilken ro dessa pengar skulle ge, samt lite tyg och gotta till hennes...

Av Ulrika - 23 maj 2009 18:57

      Att utvecklas är att vandra närmare bestämt från en ofullkomlighet till en annan   -Okänd- ...

Skapa flashcards