Direktlänk till inlägg 30 mars 2009

Sommarlängtan - katter på grönbete

Av Ulrika - 30 mars 2009 21:33


Vad jag längtar efter sommaren. Det är otroligt. Det där med att ta vara på den årstid som är och se det positiva i den, glöm det. Skit i det.


Jag saknar våren. Häruppe har vi egentligen ingen vår, inte som dom som bor längre söderut.

Vi har snö, snö och sen mer snö fram till Valborgs ungefär. Sen har vi kallt och grått, blött och tråkigt väder tills i början av juni. Då PANG så har vi full sommar. Jag menar full sommar.


Vi flyttar ut till stugan så fort isen går, men nu ska ju Maken fiska hela maj så det blir senare utflytt iår. Men då tar vi katter och hela baletten ut till stugan. Båtfärden härom året var katastrofal. Vi höll på att sjunka, med katter och packning och allt.


Vi körde minsta båten, en mellanflipper pga att störrebåten behövde sjösättas där det fortfarande var is. Det blåste ganska hårt. Vi fick köra ganska sakta pga att det var så hårt för min rygg. I vågorna så slog det framme hos mig så jag nästan grät.

Men då sjöade det in i båten så att det till slut rann in i burarna och då blev det panik. Kör fortare fick jag skrika. Och då gick det bättre. Ondare i ryggen men hela och blöta kom vi ut. ALL packning var genomsura. Katterna lite spattiga och vi frusna.


Men efter lite eldande och torkande så var glädjen total. Katterna glömde snabbt den hemska färden och sprang så hellyckliga omkring på tomten (dom är innekatter hemma), dom sprang ut och in (bara för att dom kunde-kattlucka) tills man nästan blev galen..

Härlig känsla *längtar*


Här kommer några bilder på kattlivet därute på ön. Tyvärr är vi inte ensamma på ön så jag är lite nervös varje år för hundar och idioter med mindre katt/djurkärlek i hjärtat än vad vi har.

Men att se kattlyckan är värt all oro.



Katterna i djungeln


Allis på stubben


Allis i sanden


Är det inte njutande katter så säg?

Fridens!

;)


 
 
mockapocka

mockapocka

30 mars 2009 22:24

De ser ut som mig ungefär, när sommaren kommer, jag får sommarlov och blir "frispringare"

http://mockapocka.bloggagratis.se

 
nilla

nilla

31 mars 2009 09:39

Låter helt underbart! Minus båtresan då som rent av låter farlig. Jag föreslår att ni tar helikoptern detta år.

http://thenilla.bloggagratis.se

 
Truddelutt

Truddelutt

1 april 2009 09:41

Härliga bilder. :)
kramis

http://truddelutt.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 24 maj 2009 10:50

  Jag har bestämt mig för att flytta min blogg, och jag hoppas verkligen att ni kommer med mig *bedjande blick och lite fjäskande ögonlockvift*   Jag har lekt lite med nya bloggen ett tag och jag gillar endel grejer som finns där men inte här. Jag ho...

Av Ulrika - 24 maj 2009 09:32

  Vädret är grått och trist, det regnar lite duggigt. Härligt för potatisen. Jag har tänkt städa färdigt idag. Ganska märkligt vilka tankar som kommer när man städar. Jag tänkte igår på när jag var frisk. Då skulle städningen klaras av på kortast möj...

Av Ulrika - 24 maj 2009 08:52

    Fast man är liten är man minst lika viktig som en stor   -Nalle Puh- ...

Av Ulrika - 23 maj 2009 19:15

  ... på hur livet ser ut. Ganska bra kom hon fram till, även om hon hade endel önskningar hon kunde tänka sig få uppfyllda. Kanske en vinst på sisådär ett par miljoner tänkte hon, vilken ro dessa pengar skulle ge, samt lite tyg och gotta till hennes...

Av Ulrika - 23 maj 2009 18:57

      Att utvecklas är att vandra närmare bestämt från en ofullkomlighet till en annan   -Okänd- ...

Skapa flashcards