Direktlänk till inlägg 6 april 2009

Jag vet vad jag gjorde igår

Av Ulrika - 6 april 2009 14:38


Det är sant. Jag vet vad jag gjorde förra dagen men inte fan var det mycket!


Segade halva dan. Klagade på ryggen. Segade lite till. Skröt häromdan om hur mycket piggare jag blivit. Mjaa säger jag nu ;)


Nåja, Maken hjälpte mig ju få igång Embird igen. Så nu kan jag stygnsätta lite igen. Jag firade genom att sitta en stund och dona med loggan. Sen segade jag igen. Det gäller att ta vara på dagen! Är man trött så tar man vara på denna trötthet. Är det inte så? Eller ska man fokusera på dom lite mer pyttestunder då man inte är så himla trött? Minns inte hur det skulle vara, men för säkerhets skull tar jag vara på alla stunder.


Däremot idag gick vi ut hårt. Upp i tid. Nåja, relativt. Beställde golv till fiskberedningen, vi tror vi mäktar med det efter revisorträffen i fredags. Detta golv kostar inte mer än 22.500 kr PLUS moms. Smakar det så kostar det. Vi har haft riktig färg till våra golv, satsade rätt många tusenlappar ifjol för att fixa till golven. Tja, sisådär en vecka så var halva färgen borta. Det är ju ganska mycket dragande och knuffande med fiskberedning så det nöter mycket.

Detta golv ligger minst 10-15 år och då blir det ju helt andra pengar.


Efter detta värv fortsatte vi i samma hårda tempo. Vi drog till grannorten Haparande som med sitt Ikea har expanderat oroväckande. Iväg och shoppade lite ditt fast idag mest datt faktiskt.

Jag fick mig en jacka, japp, endast 800 spänn, nedsatt från 1200. Herregud dyraste jackan i mitt liv.

Men Maken har klagat de senaste fem åren på min jacka. Den fyndade jag på Domus och har haft sen dess. Den är mer trasig än hel kan jag säga. White trash. Ringer det någon klocka?


Fick med mig Maken på Ikea också. Inte så svårt eftersom jag följer med på Swedol och likn karlaffärer. Fick mig en persienn till. Dock inte två. Jag försökte argumentera för fiffigheten med två men eftersom det eg inte finns så många argument förlorade jag *fniss*


Maken åker ju första svängen på onsdag. Sen har vi ca två veckor innan han åker för längre svängen. Då vill jag ha lite gjort. Bl.a vattenlåset till Skrymset. Där var toa förut och vi har nu upptäckt att det aldrig har funnits något vattenlås där. Därav lukten.

Nu efter sisådär femtielva påpekanden vart och ett i ett ökande tempo och stegrande vokabulär så ska detta fixas av Maken.


Det gäller passa på när ångan är uppe *funderar på fler projekt*



 
 
stort och smått

stort och smått

6 april 2009 16:08

Hej själsfrände! Här åker byxor av och mjukisbrallor på, likaså mys-bh:n (mjuk, lite vadderad och utan bygel - skön OCH okej byst! Brukar ha den på jobbet också!) =)

http://agneta.bloggagratis.se

 
nilla

nilla

8 april 2009 11:00

Hm, white trash, det är även min stil. Egentligen inte för att jag har så lite pengar men för att jag inte vill lägga de jag har på något så onödigt som flådiga kläder!
Och jackor kan hänga med MÅNGA år.

http://thenilla.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 24 maj 2009 10:50

  Jag har bestämt mig för att flytta min blogg, och jag hoppas verkligen att ni kommer med mig *bedjande blick och lite fjäskande ögonlockvift*   Jag har lekt lite med nya bloggen ett tag och jag gillar endel grejer som finns där men inte här. Jag ho...

Av Ulrika - 24 maj 2009 09:32

  Vädret är grått och trist, det regnar lite duggigt. Härligt för potatisen. Jag har tänkt städa färdigt idag. Ganska märkligt vilka tankar som kommer när man städar. Jag tänkte igår på när jag var frisk. Då skulle städningen klaras av på kortast möj...

Av Ulrika - 24 maj 2009 08:52

    Fast man är liten är man minst lika viktig som en stor   -Nalle Puh- ...

Av Ulrika - 23 maj 2009 19:15

  ... på hur livet ser ut. Ganska bra kom hon fram till, även om hon hade endel önskningar hon kunde tänka sig få uppfyllda. Kanske en vinst på sisådär ett par miljoner tänkte hon, vilken ro dessa pengar skulle ge, samt lite tyg och gotta till hennes...

Av Ulrika - 23 maj 2009 18:57

      Att utvecklas är att vandra närmare bestämt från en ofullkomlighet till en annan   -Okänd- ...

Ovido - Quiz & Flashcards