Direktlänk till inlägg 13 april 2009

Hårfrågan oredig

Av Ulrika - 13 april 2009 12:08


Jag actualiserar hårfrågan igen. Har följt den på Mockapockas gamla blogg och nu när hon har flyttat hit till sin nya och tjusiga sida, och ännu inte tagit upp hårfrågan blir jag nervös.


Betyder denna flytt att hon helt enkelt fortsätter vara långhårig?


Jag har själv långt hår, för långt egentligen, men har liksom skyddats av "samma frisyr år ut och år in" principen, och jag är lite ambivalent i klippfrågan.


Vill jag? ja. Vill jag inte? eeh mja njae nej.


Om jag klipper mig och inte trivs så ångrar jag mig. Men tänk om jag går här och vimsar som en halvblind höna och inte törs klippa mig och det kanske var superbra för mig.. då har jag ju missat chansen till nytt fräscht utseende.

Och kanske ett par år bort från gammelgummeutseendet jag har för närvarande..


Hm, verkar som om jag får bestämma mig själv alltså. Ensam är stark. Ensam är inte flera. Ensam är ensam. Ojoj, våndan är stor.


Just nu har jag håret i en trött och slak knut, inte ens pigg och fräsch tofs som Mofs har. Ja ibland har jag det, när jag är nytvättad och har satt upp det mitt på skallen i en lilla My-tofs.


Ibland blir jag så trött på att vara jag. Ambivalen OCH velig *gäsp*


Nu kan jag iofs inte gå till en frisör. Jag har ju nämligen färgat håret själv. I vad jag trodde var en käck mörkbrunrödfärg, som jag provade för några år sen med jättefint resultat.

Nu visade det sig tyvärr att detta som jag köpte var Mahogny och det blev för mörkt för rött och helt fel. Jag som är rödlätt i mig själv med ljusa "drag" och fransar och bryn, ser lite slinkig ut, och då menar jag på det otäcka och otrevligt slinkiga sättet.

Som om jag gått för länge på samma gamla gata, och eg borde tas in på ett äldreboende.


Jag ser inte så fräsch ut, lite hipp så där, njae, mer som en desperat medelålders kvinna som försöker se yngre ut än vad hon är... den typen desperation *suckar*


Och det goda nyheterna var? nej, i detta fall finns inga. Färgen sitter som berget, inte som när jag permanentfärgade mitt hår hos frisören efter konstens alla regler - då var färgen borta efter en vecka *dubbelsuck*


Tiden läker alla sår. Och kanske bleker färger också? *optimistisk*


;)

 
 
stort och smått

stort och smått

13 april 2009 13:24

Usch, det är svårt med hår och frisyrer. Jag vill vara jättesnygg i håret men jag vill inte lägga någon tid på det... Önskar jag slapp tvätta det också...

Mockapocka kanske fick den förändring hon väntat på iom bloggbyte? Det kanske inte hade med håret att göra när allt kom omkring?

http://agneta.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ulrika

13 april 2009 13:58

Ja misstänker också att hennes bloggbyte inte hade med håret att göra, kanske speciellt när hon liksom var färdigkonstaterad ang. frisyrfråga på gamla bloggen *funderar*

Men tänkte att hennes förnying (ordvalet?) sker bloggmässigt i st.f håret, ska filura på saken, ska jag också byta blogg, eller ska jag klippa håret? *tveksam*

 
Mofs..helt enkelt

Mofs..helt enkelt

13 april 2009 14:38

Pigg & Fräsch tofs som Mofs?*skrattar ut kaffet över soffan* Vilket ordval*döööör*
hahahhahahahahahhaha
Såja samlad nu...
Näe..hahahahahhahahahha
Jo det här med hår...ahhahahhaa men va faen jag får dricka lite kaffe och lugna ner mig.

http://mofs.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 24 maj 2009 10:50

  Jag har bestämt mig för att flytta min blogg, och jag hoppas verkligen att ni kommer med mig *bedjande blick och lite fjäskande ögonlockvift*   Jag har lekt lite med nya bloggen ett tag och jag gillar endel grejer som finns där men inte här. Jag ho...

Av Ulrika - 24 maj 2009 09:32

  Vädret är grått och trist, det regnar lite duggigt. Härligt för potatisen. Jag har tänkt städa färdigt idag. Ganska märkligt vilka tankar som kommer när man städar. Jag tänkte igår på när jag var frisk. Då skulle städningen klaras av på kortast möj...

Av Ulrika - 24 maj 2009 08:52

    Fast man är liten är man minst lika viktig som en stor   -Nalle Puh- ...

Av Ulrika - 23 maj 2009 19:15

  ... på hur livet ser ut. Ganska bra kom hon fram till, även om hon hade endel önskningar hon kunde tänka sig få uppfyllda. Kanske en vinst på sisådär ett par miljoner tänkte hon, vilken ro dessa pengar skulle ge, samt lite tyg och gotta till hennes...

Av Ulrika - 23 maj 2009 18:57

      Att utvecklas är att vandra närmare bestämt från en ofullkomlighet till en annan   -Okänd- ...

Skapa flashcards