Direktlänk till inlägg 14 april 2009

Besöksrekord igår

Av Ulrika - 14 april 2009 12:21


Japp, och månadsstatistiken uppgraderades också någon gång i går kväll.

Tack Bloggagratischefen, tänk att du har tid att läsa alla 35.306 bloggar som finns här, och att du tog dig tid att fixa till mitt problem.


Det är klart man undrar lite. Nu kan jag släppa min fixa ide att kolla statistiken stup i ett. Därför tog jag bort den från Visa Statistik, för jag for dit och kollade, men nu kan jag vara lugn.

Inte för att det är besöksjakt så, men det är klart att jag blir glad när jag ser att så många vill hälsa på, och dom som lämnar en kommentar blir jag extra glad för.


Då kommer jag vips och hälsar på.


Nu till ett helt annat ämne men ändå inte.

Var på en bloggrunda härom veckan. Ni vet, man hamnar på en sida och klickar sen vidare på något okänt i deras blogglista osv och hamnade på en för mig okänd sida.

När skrållade jag lite och såg en bild på en lila toa, och vips hoppade jag in och lämnade en kommentar om att vi också har haft en ill-lila toa i min barndom.

Tyckte det var en kul grej. Sen skrållade jag mig vidare på hennes blogg, och såg att hennes stil verkade vara som Leilas i hennes nya tidning Leilas Living tror jag den hette. Kommenterade detta också, och att jag gillade hennes stil.


Då...

...skrållade jag vidare och hamnade på ett inlägg om Ärlighet. Hon skrev att en tjej kommenterat eller mailat till henne och ärligt sagt att hon kom dit i hopp om att på så sätt få fler besökare till sin blogg.

*slog handflatan i pannan*

Då fick jag nästan panik, jag kollade och då låg hon nr två på populäraste blogglistan. Herregud, tänk om hon trodde jag hade kollat vilka som har många besökare och sen fjäskat för att få folk till min blogg.


Turligt nog fick jag inte det, ingen enorm höjning den dagen eller dagen efter *pustar ut*


Kändes skitmysko. Det är inte min grej. Om jag gillar en blogg så spelar det ju ingen roll om den har massor av läsare eller få, gillar jag den så kommer jag ju tillbaka.


Nå, den pärsen är ju avstökad nu. Men så himla lägligt att kommentera "trevliga" kommentarer två dar efter hennes inlägg om ärligheten..


Jaja, nog om det. Nu sitter jag och väntar på revisorn, nu har ju även jag fått min blankett så då ska han komma och göra slutklämmen. Skönt att få det avstökat också.


Sen kanske jag stapplar ut i solen en sväng, här har vi varmt och soligt idag, riktigt vårväder, men också halt som på isbana. Dessutom har jag ju min onda häl, som trots allt blivit bättre sen i julas när jag slutade med promenaderna, men så fort jag går eller står länge så kommer smärtan tillbaka.


Men längtar ut i solen så då får man ta det onda med en klackspark *vitsar, klack-häl om ni inte fattade poängen*


Fridens!

;)

 
 
Kvasthilda

Kvasthilda

14 april 2009 12:57

Hahahahaaaa !Jag vet vilken blogg du snackar om :-) Blev nyfiken på "besöksrekord" o kikade in. Har inte hunnit titta desto mer på andra inlägg, men när jag läste ditt inlägg om besök ler jag. Det är MIN kompis blogg. Min gamla granne. Hittade den själv bara för nån vecka sen (har inte varit mycket för att läsa bloggar tidigare, för lite tid!) och hon övertalade mig att börja blogga. Nåja, övertalade o övertalade... Kanske att ta i. Tyckte att jag skulle börja och det har legat nånstans i bakhuvudet i evigheter men har aldrig kommit mig för. Förrän nu. Vet inte hur tiden ska räcka till allt man vill göra nu!
Tycker också att hennes blogg säger Leila, på längden och tvären.
Hon gjorde alldeles självman reklam för mig blogg och VIPS, så har man fler besökare än tidigare. Jag struntar i sån't också, men det är kul med viss statistik :-)

/ K

http://malmdamm.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

14 april 2009 15:30

Det är nog både på gott o ont det där att få många besökare till bloggen. Jag blev lite generad. Skyndade mig att ta bort bilden på mig själv, och ersatte den med en pärla/mussla... =)

http://annabella.bloggagratis.se

 
Mofs..helt enkelt

Mofs..helt enkelt

14 april 2009 17:38

Hm jag visste inte att hälsporre smittade via etern? Verkar som att du också har en öm häl ju :(

http://mofs.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ulrika

14 april 2009 19:56

Kvasthilda, jo hälsa din kompis att jag inte var ute på en fjäskrunda ;)
Roligare med en sådär självman reklam istället..

Anna, jovisst är det. Och lite mysko att undra vem dom är. Någon man känner? hmm, gäller att inte lämna ut sig för mycket kanske.. lagomt är bäst!

Mofsan, isåfall har jag smittat dig *orolig* fast jag har fått min häl röntgad och den dumme doktorn sa att det INTE var hälsporre. Punkt slut. Min häl vet ju inte det! Har ju ont ännu.. men det struntar han i *sucka*

;)

 
nilla

nilla

14 april 2009 20:09

Jag fattar ALLA dina vitsar!
*gillar* =)

http://nillalivet.blogspot.com

 
Kvasthilda

Kvasthilda

14 april 2009 23:02

Hahahahaaa. läser just min kommentar. Stavar som ett a*sel. Får skylla på ett oerhört dåligt tangentbord (MÅSTE byta snart!) och att man är expert på att slinta på tangenterna....

Hälsporrar är inte kul.

O fru P med "leilabloggen" är jättego :-)

/ K

http://malmdamm.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 24 maj 2009 10:50

  Jag har bestämt mig för att flytta min blogg, och jag hoppas verkligen att ni kommer med mig *bedjande blick och lite fjäskande ögonlockvift*   Jag har lekt lite med nya bloggen ett tag och jag gillar endel grejer som finns där men inte här. Jag ho...

Av Ulrika - 24 maj 2009 09:32

  Vädret är grått och trist, det regnar lite duggigt. Härligt för potatisen. Jag har tänkt städa färdigt idag. Ganska märkligt vilka tankar som kommer när man städar. Jag tänkte igår på när jag var frisk. Då skulle städningen klaras av på kortast möj...

Av Ulrika - 24 maj 2009 08:52

    Fast man är liten är man minst lika viktig som en stor   -Nalle Puh- ...

Av Ulrika - 23 maj 2009 19:15

  ... på hur livet ser ut. Ganska bra kom hon fram till, även om hon hade endel önskningar hon kunde tänka sig få uppfyllda. Kanske en vinst på sisådär ett par miljoner tänkte hon, vilken ro dessa pengar skulle ge, samt lite tyg och gotta till hennes...

Av Ulrika - 23 maj 2009 18:57

      Att utvecklas är att vandra närmare bestämt från en ofullkomlighet till en annan   -Okänd- ...

Skapa flashcards