Direktlänk till inlägg 14 april 2009

Stänga mot solen??

Av Ulrika - 14 april 2009 16:01


Vissa saker har jag svårt för. Jag erkänner. Någonting som jag tycker är lite besvärligt och som Maken blir galen på är kranar av varierande slag.


Nu tycker nog vissa att det inte är så svårt att vrida på eller av en kran. Är det inte?

Nej, det är klart att står jag i duschen så klarar jag ju av själva kranen, inga problem med motoriken eller perceptionen, jag märker ju när vattnet kommer eller slutar komma.


Problemet då?

Jo, som idag när Maken ville att jag skulle skruva på vattnet i duschen som han hade kopplat till vattenslangen och högtryckstvätten så hade jag inga problem.

Ena hållet var det ju stopp. Alltså listade jag ut att det var till att skruva åt andra hållet. Listig kan jag ju vara när så kräver *inte så blond nu va? hehehe*

Så långt funkar själva påsättningen. Det lät lite kinky men ni fattar vad jag menar *hoppas*


Nu kommer jag till kruxet. Efter själva tvätten ville ju Maken att jag skulle stänga vattnet. Och då mina vänner, då kunde man vrida åt bägge hållen, och vad är då av?

Ja, inte fan vet jag. Jag vred som jag trodde och gick ut och frågade Maken.

Jag såg direkt att han förstod redan INNAN jag frågade.


- Duu, jag skruvade så här... (här visade jag med handen väldigt övertydligt) ....är den stängd då?

- Hur sa du? frågade Maken

- Jaa, jag vred liksom så här.. återigen visar jag.. få se nu det blir liksom inåt. Jaa, åt vänster då!

- Då har du ju skruvat den ännu mer!! att du inte kan lära dig...

- Jamen, du har ju inte lärt mig en ramsa!!! Typ klockan ställer man ju MOT sommaren när man ändrar, åt vilket håll från eller mot solen vrider man kranen om man ska skruva av??  (här börjar jag irritera mig på att han aldrig lärt mig något som funkar och börjar förklara återigen varför jag har problem med detta)   Du vet, om kranen sitter rakt fram så är det ju en sak, men ibland sitter den ju till vänster...

- ??? Hur fan kan man skruva nåt åt solen?

- Ja, men då blir det ju liksom fel för handleden.. Aah, jag menar ju inte mot solen, jag sa förstås fel, jag menar...

- ???

- Jamen.. *suckar uppgivet*

- Tänk så här. Du skruvar AV som klockan går, medsols. Åt samma håll som klockan går så vrider du av..

- Jaha! var det så himla svårt att säga det då? Gäller det gasen på stugan också, eller bara vatten?


Då såg jag att diskussionen var slut, Maken himlade med ögonen och jag kilade in och vred AV vattnet..


Faktiskt tycker jag det är svårt att vrida av gasen på stugan, gör jag fel så är det ju inte så bra. Eller att skruva av utevattnet när ingen slang är där. Är det tryck nu eller.. kan det flyga nåt åt fanders om jag gjort fel och du släpper på vattnet, eller stänger av, sprutar det vatten i hela badrummet då?

Det är ju DET jag menar *uppgiven*


Nu undrar jag åter om det var åt samma håll som klockan går när man stänger eller om det var det när man öppnar *tveksam*

Nåja, jag får gå och kolla kranen igen, så återkommer jag om det var fel.. Men ni fattar poängen? Någon? Är det bara jag som inte fattar? Skit i det!


Nu ska jag gå upp och vila en stund, ryggen är öm och axlarna värker, revisorn har varit här och jag har suttit på en köksstol.


Inaffsädd

Ajöken!

;)

 
 
Annika

Annika

14 april 2009 16:36

*skrattar MYCKET gott*

Inte alls illvilligt...bara igenkännande. :-)

http://acka.bloggagratis.se

 
Truddelutt

Truddelutt

14 april 2009 17:41

*skrattar* Kan förstå ditt problem faktiskt. :D

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
Eva me flock

Eva me flock

14 april 2009 18:22

*garvar gott* fasen å undrar... ha vi vart syskon i tidigare liv eller *asg* ja e precis likadan!!! *å inte skäms ja heller* men de gör nog min käre man emellanåt... när ja ska försöka förklara nåt vääääldigt ENKELT!! ja jösses vilka historier ja skulle kunna dra!!! om träd som är högre än vägen... *kliar-skallen* å en MYCKET förvånad man.... ja som sagt... historierna kan bli många å låångaaa.... för att inte ta de där me VÄGBESKRIVNING!!! jisses, ja skulle nog förmodligen kunna virra bort mej själv om ja beskrev vägen hem... för mej själv... *rodnar-lite-lätt* å nu: hoppas du sussat skönt!

http://hexkatterhimlahundar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ulrika

14 april 2009 19:53

Annika, härligt att inte vara ensam ;)

Truddelutt, tack du också ;)

Eva, ska visa Maken hur många jag har med mig i denna eviga krankamp, synd bara att alla är damer *förbryllad*
Nå, skönt iaf att inte vara ensam om dylika våndor..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 24 maj 2009 10:50

  Jag har bestämt mig för att flytta min blogg, och jag hoppas verkligen att ni kommer med mig *bedjande blick och lite fjäskande ögonlockvift*   Jag har lekt lite med nya bloggen ett tag och jag gillar endel grejer som finns där men inte här. Jag ho...

Av Ulrika - 24 maj 2009 09:32

  Vädret är grått och trist, det regnar lite duggigt. Härligt för potatisen. Jag har tänkt städa färdigt idag. Ganska märkligt vilka tankar som kommer när man städar. Jag tänkte igår på när jag var frisk. Då skulle städningen klaras av på kortast möj...

Av Ulrika - 24 maj 2009 08:52

    Fast man är liten är man minst lika viktig som en stor   -Nalle Puh- ...

Av Ulrika - 23 maj 2009 19:15

  ... på hur livet ser ut. Ganska bra kom hon fram till, även om hon hade endel önskningar hon kunde tänka sig få uppfyllda. Kanske en vinst på sisådär ett par miljoner tänkte hon, vilken ro dessa pengar skulle ge, samt lite tyg och gotta till hennes...

Av Ulrika - 23 maj 2009 18:57

      Att utvecklas är att vandra närmare bestämt från en ofullkomlighet till en annan   -Okänd- ...

Skapa flashcards