Direktlänk till inlägg 21 april 2009

En sak som irriterar..

Av Ulrika - 21 april 2009 14:10


ok, finns många saker  som irriterar mig. Men ett fenomen som ofta inträffar när man kör på större vägar och som irriterar omåttligt är..
Varför kör alla så jäkla söligt när det är enfiligt men drar på sen när det blir tvåfiligt? Ibland omöjligt att köra om, dom kör 80 på enfiligt men 120 när det blir två filer. Fattar inte ett smack.

Är det så att ni blir orolig att bilen ska ta i mitträcket? Eller att ni har så bred bil att ni knappt ryms och måste köra lussakta för att hinna väja?


Detta irriterar mig. Rejält. Och idag hände detta, vi fick köra som tokar när vi körde om och pang så blev farten densamma som innan. 80. Då var den saten som körde först lika långsam han som den han tidigare irriterat sig på och kört om..


Någon som fattar? Någon som brukar vara därframme och sänka farten för alla och som sen ökar..? Önskar jag förstod detta mystiska fenomen, för det gnager i mig.


;)

 
 
Anna

Anna

21 april 2009 17:23

Ja, det känner man igen. Och även hur alla helt plötsligt bara för att en fartkamera visar sig, ställer sig på bromsen... =)

Roligt att du tittade in på min nya blogg. Jag länkar gärna till dej om det är ok.

http://http;//annabellan.blogspot.com

 
nilla

nilla

21 april 2009 21:24

Hm, problem med chefen kanske...som de tar ut på bakomvarande bil. Så kan det vara.
*psykologen*

http://nillalivet.blogspot.com

 
Truddelutt

Truddelutt

22 april 2009 08:50

Sånt där irriterar mig oxå!
Likadant med folk som kör men en jämn hastighet varesig det är 90 eller 70. De kan ligga och lusköra i 80 och så kör man om. Sen när det blir 70 då kommer de farandes och lägger sig i arslet på en eller så kör de om. SEn när det bli 90 igen så kör de iaf bara 80. Det jämnar inte ut sig om de trodde det!

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
Snäckan

Snäckan

22 april 2009 12:22

Det där gör även mig vansinnig! Kan sitta och reta upp mig rejält bakom ratten på såna bilidioter!

http://snackansfibrodagbok.blogspot.com

 
Eva

Eva

22 april 2009 13:30

Jag känner också igen det där. Värst är det som Truddelutt skriver, dom som håller samma fart hela tiden, spelar ingen roll om det är 90, 70 eller 50, dom kör i varje fall 80. Konstigt fenomen det där...=)

http://www.gruddelin.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 24 maj 2009 10:50

  Jag har bestämt mig för att flytta min blogg, och jag hoppas verkligen att ni kommer med mig *bedjande blick och lite fjäskande ögonlockvift*   Jag har lekt lite med nya bloggen ett tag och jag gillar endel grejer som finns där men inte här. Jag ho...

Av Ulrika - 24 maj 2009 09:32

  Vädret är grått och trist, det regnar lite duggigt. Härligt för potatisen. Jag har tänkt städa färdigt idag. Ganska märkligt vilka tankar som kommer när man städar. Jag tänkte igår på när jag var frisk. Då skulle städningen klaras av på kortast möj...

Av Ulrika - 24 maj 2009 08:52

    Fast man är liten är man minst lika viktig som en stor   -Nalle Puh- ...

Av Ulrika - 23 maj 2009 19:15

  ... på hur livet ser ut. Ganska bra kom hon fram till, även om hon hade endel önskningar hon kunde tänka sig få uppfyllda. Kanske en vinst på sisådär ett par miljoner tänkte hon, vilken ro dessa pengar skulle ge, samt lite tyg och gotta till hennes...

Av Ulrika - 23 maj 2009 18:57

      Att utvecklas är att vandra närmare bestämt från en ofullkomlighet till en annan   -Okänd- ...

Skapa flashcards