Direktlänk till inlägg 23 april 2009

Vart tog den vägen?

Av Ulrika - 23 april 2009 13:27


Det är frågan som gäller hemma hos oss. Jag höll på att paketera min telefon som jag sålt, letade kablar osv då jag med en chock såg en stor svart spindel kila fram över vardagsrumsgolvet.

Jag tycker dom är så himla äckliga. Kan nog kalla det fobi och jag har nu lovat Maken att söka för det, typ KBT eller liknande kan ju hjälpa mycket.

För problemet är ju att medans jag gick för att hämta en sko att trampa  ihjäl den så försvann den. Det värsta är när dom försvinner, jag sitter och spanar hela tiden och Maken blir galen. Jag spejar som värsta spanaren över golv, väggar och tak. Det har hänt ute på stugan att jag suttit i godan ro och läst när jag har sneglat åt väggen och där två decimeter ifrån var en stor jäkel.

Jag ljuger inte om jag säger att den var som en femkrona med benen, svart och jäkligt snabb.

Den kallas snabbus storus spindelhelvetius på latin. Den är inte giftig men kännetecknas av att den är så jäkla äcklig, och snabb. Jag, sjukpensionären, hinner knappt ikapp dom.


Katterna är då inte till hjälp. Fast jag bussat Allis på dom så struntar hon i faran och sussar vidare. Det äckliga är ju att jag fantiserar ihop scenarion där den kryper över mig, att den lurar vid någon kudde för att hoppa fram då det passar.


Det spelar ingen roll att jag faktiskt sett en stor brun hårig en på Cypern, dom som jobbade på hotellet tog den med en poolhåv. Sen såg vi massor av stooora kackerlacker och dom är också jäkligt äckliga.


Huvva, jag har gåshud bara jag tänker på det. Men nu ska jag tänka på nåt annat och åka till stan och handla åt Maken som åker iväg till fisket imorgon.. Konserver för hela slanten.


Ha det gott!

Fridens!

;) 

 
 
Eva me flock

Eva me flock

23 april 2009 20:10

*garvar igenkännande!!!*
Ja kan få till världens skräckhistorier som skrämmer skiten ur vem som helst... fast de är ju iof ingen annan än JAG som BLIR rädd... *hm-mysko-fenomen-där*
Tex när vi -maken å jag... är ute på sista kvällsrundan med hundarna, på en ö här i närheten, INGA djur kan ju liksom ta sej dit... MEN jag får till världens historier i skallen, om mördarälgar som kommer utrusande ut och jagar mej... sen blir de en jämarns fart till bilen kan ja lova!!! *knäppskallen-här*
Hoppas att du hittat mördarspindeln!!! ;0)

http://hexkatterhimlahundar.bloggagratis.se

 
Truddelutt

Truddelutt

24 april 2009 10:26

*ryser för fulla muggar*
Känner så väl igen mig!! Huva för äckliga spindlar!
Har samma snabbus storus spindelhelvetius här i källaren. Det är INTE kul när man stöter på dem!!!

http://truddelutt.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 24 maj 2009 10:50

  Jag har bestämt mig för att flytta min blogg, och jag hoppas verkligen att ni kommer med mig *bedjande blick och lite fjäskande ögonlockvift*   Jag har lekt lite med nya bloggen ett tag och jag gillar endel grejer som finns där men inte här. Jag ho...

Av Ulrika - 24 maj 2009 09:32

  Vädret är grått och trist, det regnar lite duggigt. Härligt för potatisen. Jag har tänkt städa färdigt idag. Ganska märkligt vilka tankar som kommer när man städar. Jag tänkte igår på när jag var frisk. Då skulle städningen klaras av på kortast möj...

Av Ulrika - 24 maj 2009 08:52

    Fast man är liten är man minst lika viktig som en stor   -Nalle Puh- ...

Av Ulrika - 23 maj 2009 19:15

  ... på hur livet ser ut. Ganska bra kom hon fram till, även om hon hade endel önskningar hon kunde tänka sig få uppfyllda. Kanske en vinst på sisådär ett par miljoner tänkte hon, vilken ro dessa pengar skulle ge, samt lite tyg och gotta till hennes...

Av Ulrika - 23 maj 2009 18:57

      Att utvecklas är att vandra närmare bestämt från en ofullkomlighet till en annan   -Okänd- ...

Ovido - Quiz & Flashcards