Direktlänk till inlägg 3 maj 2009

Röjning snart klar

Av Ulrika - 3 maj 2009 19:27


Idag har jag hållit mig lugnare, jag har iaf sorterat och kastat minnen och foton i massor. Säkert ett par hundra foton har åkt i skräpsäcken.

Foton jag inte ens sett på flera år, foton på arbetskamrater eller kompisar som jag inte har kontakt med idag och ej kommer att få heller. Vad ska jag ha kvar dom för?

Jag har sparat endel foton, inte på gamla släktingar som jag inte vet vem dom är ens, utan på mamma och pappa, farmor och mormor.

Dessa foton har jag stoppat in i ett rensat album så nu är det foton huller om buller. Känns skönt.


Det är så härligt att få röja undan en massa skräp, en massa minnen som jag samlat som jag aldrig ens ser på eller reflekterar över.

Vi har ju inga barn så vi har ingen sådan nostalgi, ingen efter oss är ju intresserade av våra minnen.

Jag har nu ganska bra ordning i mina skrymslen. Har en låda med minnen, mina första hålfotsinlägg ;), någon barnbok mm mm, men mycket har jag kastat.


Så govänner, jag kan nu informera er om att nio säckar står redo för borttransport, två stora flyttkartonger med porslin och glas, två väskor med böcker...


Härlig känsla. Fri. Nytt liv på gång *njuter*


Tänk att kasta tillbaka dessa nio säckar plus dom tre som redan är på tippen in i snedgarderoberna igen, vilken hemsk tanke. Usch.

Tycker att jag fick inte mer utrymme, nu ligger allt sorterat i lådor och dom tar ju stor plats, men allt ligger precis där det ska vara. Det är stor skillnad. Enormt.


Japp, jag är nöjd med mitt arbete. Nästa projekt blir datarummet/kontoret.

Lite mindre projekt men viktigt ändå, hos oss råder stor oreda. Papper finns kvar men var? Det är vårt problem.

Nu ska det in i pärmar med register, allt finns så det är bara att börja. Bra är att jag kan sitta i soffan och göra mycket, det tar mindre på ryggen.


Vad kan jag säga - Jag är på G.


Inaffsädd

;)



 
 
Stort och smått

Stort och smått

3 maj 2009 20:14

Gud så härligt! Det skulle både jag och mitt hem må bra av - rejäl röjning!
Nästan lite rensa i röran med Feng Shui! Nu ska du se att du får ny energi!
Härligt!

http://stortosmatt.blogspot.com

 
nilla

nilla

3 maj 2009 21:07

Skulle också vilja få ordning på alla foton! Det har jag velat i 20 år ungefär...

http://nillalivet.blogspot.com

 
Ingen bild

Ulrika

3 maj 2009 21:14

Det är himla skönt faktiskt. Varför har man t.ex album efter album om man inte någonsin tittar på dem.
Varför har man lådor fulla med sådant man inte rör på tio år? jaa, fråga inte mig, men nu gör jag iaf mig av med det ;)

 
mockapocka

mockapocka

3 maj 2009 22:32

Ja, lite feng shui in my photo-box skulle inte skada. Alls.

http://mockapocka.blogspot.com

 
Annika

Annika

3 maj 2009 23:09

*applåderar*
Snyggt jobbat!!

http://acka.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 24 maj 2009 10:50

  Jag har bestämt mig för att flytta min blogg, och jag hoppas verkligen att ni kommer med mig *bedjande blick och lite fjäskande ögonlockvift*   Jag har lekt lite med nya bloggen ett tag och jag gillar endel grejer som finns där men inte här. Jag ho...

Av Ulrika - 24 maj 2009 09:32

  Vädret är grått och trist, det regnar lite duggigt. Härligt för potatisen. Jag har tänkt städa färdigt idag. Ganska märkligt vilka tankar som kommer när man städar. Jag tänkte igår på när jag var frisk. Då skulle städningen klaras av på kortast möj...

Av Ulrika - 24 maj 2009 08:52

    Fast man är liten är man minst lika viktig som en stor   -Nalle Puh- ...

Av Ulrika - 23 maj 2009 19:15

  ... på hur livet ser ut. Ganska bra kom hon fram till, även om hon hade endel önskningar hon kunde tänka sig få uppfyllda. Kanske en vinst på sisådär ett par miljoner tänkte hon, vilken ro dessa pengar skulle ge, samt lite tyg och gotta till hennes...

Av Ulrika - 23 maj 2009 18:57

      Att utvecklas är att vandra närmare bestämt från en ofullkomlighet till en annan   -Okänd- ...

Ovido - Quiz & Flashcards