Direktlänk till inlägg 5 maj 2009

Tja!

Av Ulrika - 5 maj 2009 19:13


Vilken dag. Av tristess, plåster och ryggont. Den längsta dan sen sist det var en lång dag *suckar*

Jag har plockat lite smågrejer från när och fjärran dvs uppe och nere, men det är allt.

Och för en liten stund sen kom jag ju på att det är dags att oroa mig för morgondagens klippning. Det är väl bortemot ett år sen jag var sist. Jag hade ju tänkt klippa mig tidigare förstås, tänkte gå ner lite i vikt först bara och liksom fira med en hårklippning.

Ja, tjena.


Nu klipper jag håret av andra skäl än att hylla en lyckosam viktnedgång. Jag klipper mig för att jag måste. Jag har tunt hår, men många strån liksom, men det hjälper inte för att dom är så jädra tunna. Nu har håret vuxit sig långt och svårt att få riktig ordning på. Jag hatar att ha håret hängande och se stripigt ut, gillar att få undan det från nacken och därför har jag det i någon slags upphängning. Kan vara svans (hej hästsvansen) eller knorr (hej knorren) men nu börjar det vara för långt för det med. Det liksom hänger bara.


Alltså dags för någon dm kortare hår. Försökte klippa mig själv för ett tag sen och jag inser ju att dom ser sånt, frisörerna. Dom har väl nån slags utbildning på att se slarvskötta hår *funderar*

Har ju inte lugg heller, vill nog inte ha heller när jag tänker efter, och klipper man lugg och misstrivs så.... ja, man ser för hemsk ut länge sen, och sen ännu hemskare när det gradvis växer ut.

Vi får väl se. Värre har man väl varit med om än bädhärkutts.


Annars tänkte jag ägna morgondagen åt övervåningen, jag måste få klart där innan jag börjar hyperventilera av ilska korsad med lesshet.

Så, gott folk, ser livet ut för en norrbottning med risig kropp.


Nu ska jag ta en bloggrunda innan det är dags för Äntligen Hemma. Jag är så himla trött på Martin Timell att jag vill gråta men programmet är ju ganska bra. Jag gillar att se före-efterbilder som ni kanske minns, och där är ju mycket sånt.

Det finns andra mycket bättre program men för ikväll får detta duga. Jag får blunda för divan Timell och tillgjorda Lulu. Hon har ju tonat ner sig lite vad det verkar som och det tackar jag för..


sijolejter

 
 
Snäckan

Snäckan

5 maj 2009 21:04

Tyvärr är inte stövlarna mina, men jag tycker de är helt underbara. Kunde inte motstå dem, så därför hamnade bilden i min blogg :-)
Ska hålla tummarna för att du blir nöjd med klippningen imorgon.
Kramar!

http://snackansfibrodagbok.blogspot.com

 
Annika

Annika

5 maj 2009 21:12

Jag klipper nästa gång!!
Kan man trimma terrier så borde jag fixa ditt hår!! ;-)

http://acka.bloggagratis.se

 
Ann-Louise

Ann-Louise

5 maj 2009 22:15

Skulle gladeligen besöka Kalix (men gärna ha lite längre tid på mig). Kan norra Sverige urdåligt, vet t e x inte alls var Kalix ligger (är det allra högst upp?), är det där ishotellet finns?

Har inte varit längre norrut än Åre, men till sommaren skulle jag kunna ändra på det;)

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
Ingen bild

kerstin

6 maj 2009 09:52

vad fin du skall bli. Jag får vänta till nästa fredag Dåååå skall det gråa boooort

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 24 maj 2009 10:50

  Jag har bestämt mig för att flytta min blogg, och jag hoppas verkligen att ni kommer med mig *bedjande blick och lite fjäskande ögonlockvift*   Jag har lekt lite med nya bloggen ett tag och jag gillar endel grejer som finns där men inte här. Jag ho...

Av Ulrika - 24 maj 2009 09:32

  Vädret är grått och trist, det regnar lite duggigt. Härligt för potatisen. Jag har tänkt städa färdigt idag. Ganska märkligt vilka tankar som kommer när man städar. Jag tänkte igår på när jag var frisk. Då skulle städningen klaras av på kortast möj...

Av Ulrika - 24 maj 2009 08:52

    Fast man är liten är man minst lika viktig som en stor   -Nalle Puh- ...

Av Ulrika - 23 maj 2009 19:15

  ... på hur livet ser ut. Ganska bra kom hon fram till, även om hon hade endel önskningar hon kunde tänka sig få uppfyllda. Kanske en vinst på sisådär ett par miljoner tänkte hon, vilken ro dessa pengar skulle ge, samt lite tyg och gotta till hennes...

Av Ulrika - 23 maj 2009 18:57

      Att utvecklas är att vandra närmare bestämt från en ofullkomlighet till en annan   -Okänd- ...

Ovido - Quiz & Flashcards