Direktlänk till inlägg 7 maj 2009

Yippii............Fan också!

Av Ulrika - 7 maj 2009 15:29


Dagen har började rätt bra, trots att fisket ännu inte kommit igång för Maken så var han på hyfsat humör, hade kopplat in AIS´n (julklapp från undertecknad) och den funkade perfekt.

Nästa som hände var att Maken ringde och ville att jag skulle köra sisådär en sju-åtta mil för att hämta några grejer åt honom, som jag skulle ta med imorgon.


Vad säger man? Okilidokeli, sa jag och hoppade (läs sakteligt stapplade) i duschen, tvätta det embarmeligt korta håret som var skitigt av alla produkter från frisören...

Jag hann knappt ut från min renande åtgärd så ringde Maken igen, inte så jävla glad om jag säger så.. Jag fick order om att kolla upp det och det, samt numret till polisen i Sundsvall, någon hade brutit sig in i lastbilen. Maken var rasande och besviken förstås. Fisket går dåligt, eller har ju inte kommit igång ännu, fisken går ju inte efter kalendern utan vattentempen, och så detta jävelskap.

Japp, en ruta sönderslagen, glas överallt, låset uppbrutet, tackar och bockar. Fint med en ytterligare utgift, det tackar vi för.


Jag ringde försäkringsbolaget och fick veta att självrisken är 8560 kr, då räknas allt. !?! Ehh, jaha. Meddelade Maken denna förträffliga nyhet och den emottogs inte väl om jag säger så.

Vafan säger du? Inte fan kan det väl kosta 8500 spänn för en ruta!!??

Jaa, det är inte jag som tagit den här försäkringen svarade jag, och till slut regridierade Maken till sandlådan och replikerade - Får jag numret till dom jävlarna ska jag annulera den satans försäkringen!!

Då fick jag nog. Det är härligt att vara  gift, alltid, inte.


Så samtalet avslutades i vredesmod från bägge parter. Jag körde och hämtade dessa smågrejer (motordetaljer) och körde hem, då såg jag då en nyhet som gladde mig.


Älven har gått!


Jag såg ju på väg dit att båten var väck (i Kalix ställs en liten båt ut på isen på våren, sen startar ett lotteri där man får gissa när älven går dvs när båten passerat en viss punkt) men på hemvägen såg jag hur fort det gick, isflaken forsade förbi.


Kände mig nödgad att sms:a Maken denna nyhet med ett omedelbart samtal som föjld.

Vi är aldrig sura länge, turligt nog ;)

Så nu avvaktar jag hans samtal med försäkringsbolaget, så fortsättning följer..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 24 maj 2009 10:50

  Jag har bestämt mig för att flytta min blogg, och jag hoppas verkligen att ni kommer med mig *bedjande blick och lite fjäskande ögonlockvift*   Jag har lekt lite med nya bloggen ett tag och jag gillar endel grejer som finns där men inte här. Jag ho...

Av Ulrika - 24 maj 2009 09:32

  Vädret är grått och trist, det regnar lite duggigt. Härligt för potatisen. Jag har tänkt städa färdigt idag. Ganska märkligt vilka tankar som kommer när man städar. Jag tänkte igår på när jag var frisk. Då skulle städningen klaras av på kortast möj...

Av Ulrika - 24 maj 2009 08:52

    Fast man är liten är man minst lika viktig som en stor   -Nalle Puh- ...

Av Ulrika - 23 maj 2009 19:15

  ... på hur livet ser ut. Ganska bra kom hon fram till, även om hon hade endel önskningar hon kunde tänka sig få uppfyllda. Kanske en vinst på sisådär ett par miljoner tänkte hon, vilken ro dessa pengar skulle ge, samt lite tyg och gotta till hennes...

Av Ulrika - 23 maj 2009 18:57

      Att utvecklas är att vandra närmare bestämt från en ofullkomlighet till en annan   -Okänd- ...

Ovido - Quiz & Flashcards