Direktlänk till inlägg 9 maj 2009

Ny dag här i Umeå

Av Ulrika - 9 maj 2009 13:22


Efter en natt utan riktig sömn, icke beroende på något trevligare än en  hemsk säng, för mjuk och nerlegad i mitten. Hemskt, jag sov jättedåligt och vaknade med rutten rygg. Nå, vi stapplade ner till frukosten, som var som en frukost ska vara, inte bästa man varit med om men klart godkänd förstås ;) Mätt blev vi då bägge två.

Vi åt tidigt och gick upp och snoozade en stund, tills bilen skulle mättas med pengar och gick sen ut på stan.

Hittade ett par typ Croqkopior eller hur det stavas åt mig men jag är skeptisk, det som kändes rätt storlek i affären känns lite fel nu. Maken hittade några skor på rea, mer joggingstuk på dom, så nu har han ett par ofjällade skor. Jag varnade honom om hemska åtgärder om jag skådade ett enda f jäll på dessa nya, men jag har ju trots denna skrämselhicka att han kommer hem med dom färdigfjällade.


Vi var ut med kompisarna igår och åt, jag var väl mindre nöjd men pga min egen dumhet och naivitet. Mätt blev vi alla ändå, och stånkade hem till hotellet, där svimmade vi i sängläge och glodde på tv´n.

Inte var vi länge på stan heller idag, dock köpte jag en liten trådmus till min lille kompis-datorn. Och vilken skillnad. Jag är ju inte van pekgrejen så jag klickar hejvilt överallt, och det är ju attans irriterande.


Ikväll ska vi ut och äta godare, nåt riktigt vällagat kött tänkte jag mig. Vi åker hem imorgon mitt på dan någongång. Det ska bli skönt det också, men tomt. Men som vanligt när man är borta ett tag så är det skönt att komma hem igen, se hur kissekatterna har haft det. Hönsmamman är snart tillbaka gullefjunen *ropar mentalt till katterna*


Nu ska vi se en film på filmkanalerna, dom hade inte så mycket intressant, det mesta hade vi sett. Filmer som råkat komma i vår cybervärld....;)


 
 
Annika tillfreds

Annika tillfreds

9 maj 2009 15:21

Helnöjd ned rapporteringen. :-)

http://acka.bloggagratis.se

 
Truddelutt

Truddelutt

9 maj 2009 16:36

Ha en trevlig kväll! :)
Kramis

http://truddelutt.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 24 maj 2009 10:50

  Jag har bestämt mig för att flytta min blogg, och jag hoppas verkligen att ni kommer med mig *bedjande blick och lite fjäskande ögonlockvift*   Jag har lekt lite med nya bloggen ett tag och jag gillar endel grejer som finns där men inte här. Jag ho...

Av Ulrika - 24 maj 2009 09:32

  Vädret är grått och trist, det regnar lite duggigt. Härligt för potatisen. Jag har tänkt städa färdigt idag. Ganska märkligt vilka tankar som kommer när man städar. Jag tänkte igår på när jag var frisk. Då skulle städningen klaras av på kortast möj...

Av Ulrika - 24 maj 2009 08:52

    Fast man är liten är man minst lika viktig som en stor   -Nalle Puh- ...

Av Ulrika - 23 maj 2009 19:15

  ... på hur livet ser ut. Ganska bra kom hon fram till, även om hon hade endel önskningar hon kunde tänka sig få uppfyllda. Kanske en vinst på sisådär ett par miljoner tänkte hon, vilken ro dessa pengar skulle ge, samt lite tyg och gotta till hennes...

Av Ulrika - 23 maj 2009 18:57

      Att utvecklas är att vandra närmare bestämt från en ofullkomlighet till en annan   -Okänd- ...

Ovido - Quiz & Flashcards