Direktlänk till inlägg 12 maj 2009

Stel som en pinne

Av Ulrika - 12 maj 2009 09:20


Har nu varit uppe ett bra tag och är ännu stel som en pinne. Kul. Knappast.

Det är dock mitt liv så det är bara att bita ihop som dom säger. Så det gör jag. Biter ihop alltså. Särskilt om nätterna. Då biter jag ihop OCH gnisslar lite för att vara på den säkra sidan. Därför har jag min bettskena. Min älsklingssak att ta med överallt. Utan den är jag maktlös, för då har jag dessutom en huvudvärk utan dess like.

Jag glömde skenan igår kväll, eller jag orkade inte gå och sätta in den.


Idag är jag stel som en pinne, sovit som en sten och dessutom har jag en huvudvärk utan dess like.

Känner mig inte så tacksam just nu. Får vänta lite tills jag kommer på nåt att vara tacksam för *inser*


Vänta, jag är tacksam för att katterna just nu sover, en bakom datorskärmen och en i soffhörnet. Dom har sen jag kommit hem varit som klistermärken på mig. Varje steg har handlat om att inte trampa av något ben på en av dom, eller försöka surfa med en katt fastklistrad på halsen..


Fast, dom är ju så söta när dom är klängiga. Dom är så kära så kära i mig. Allis är så snäll och vill tvätta min päls, och eftersom jag i hennes ögon är ganska kal så tvättar hon mitt hår. Hon tvättar långa slingor med stinkande andedräkt, vilket gör att jag försöker tvinga henne att lägga sig ner och spinna hos mig istället.

Det går inte att tvinga en katt till något. Inte ens till att gosa.


Det vet jag.

Jag har prövat!



 
 
Häxmamman i Jämtland

Häxmamman i Jämtland

12 maj 2009 10:01

*Hihi* det är himlans svårt att tvinga en katt till nått, min katt han är så lat så han ids inte att bry sig om vad man gör med han...

Han är värre än katten Gustav i lathet så namnet Blixten passar defenetivt inte till han men så blev det i alla fall, Blixten i lathet *Ler*

Jag kommer att svara på frågorna du har/Ha det gott

http://stickmonster.bloggagratis.se

 
nilla

nilla

12 maj 2009 19:39

Ha, du skriver så himla träffande och klockrent! (Ev är de där orden samma sak, men iallafall)
Jag gillar din blogg!!!

http://nillalivet.blogspot.com

 
Ingen bild

Ulrika

12 maj 2009 19:59

Häxmamman, visst är det så. Jag försöker tvinga omkull dom i knät (t.ex när dom har en vass klo) men då måste dom ju börja om att trampa och stöka ;)
Ingen ide´alltså.

Nilla, tackar och right back at you!
Gillar din blogg också!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 24 maj 2009 10:50

  Jag har bestämt mig för att flytta min blogg, och jag hoppas verkligen att ni kommer med mig *bedjande blick och lite fjäskande ögonlockvift*   Jag har lekt lite med nya bloggen ett tag och jag gillar endel grejer som finns där men inte här. Jag ho...

Av Ulrika - 24 maj 2009 09:32

  Vädret är grått och trist, det regnar lite duggigt. Härligt för potatisen. Jag har tänkt städa färdigt idag. Ganska märkligt vilka tankar som kommer när man städar. Jag tänkte igår på när jag var frisk. Då skulle städningen klaras av på kortast möj...

Av Ulrika - 24 maj 2009 08:52

    Fast man är liten är man minst lika viktig som en stor   -Nalle Puh- ...

Av Ulrika - 23 maj 2009 19:15

  ... på hur livet ser ut. Ganska bra kom hon fram till, även om hon hade endel önskningar hon kunde tänka sig få uppfyllda. Kanske en vinst på sisådär ett par miljoner tänkte hon, vilken ro dessa pengar skulle ge, samt lite tyg och gotta till hennes...

Av Ulrika - 23 maj 2009 18:57

      Att utvecklas är att vandra närmare bestämt från en ofullkomlighet till en annan   -Okänd- ...

Ovido - Quiz & Flashcards