Direktlänk till inlägg 12 maj 2009

Vilken härlig dag!

Av Ulrika - 12 maj 2009 11:15


... Skitsnack säger jag. Dagen är väl en sån där hatdag kan man säga.

Och det där med att ta itu med det värsta först(snedgarderoberna) så går resten lätt.... shit pomfritt!


Idag är en jäkla dag. Har knappt kommit igång ännu. Huvudet värker, hela kroppen värker - jäkla skit.

Ute strålar solfan. Vackert väder - vad underbart! Mjae..

Nå, jag har grävt i lite pappershögar. Har ställt iordning köksbordet för operation pappersinsortering.

Så det är ju en pina att gå in där.

Tack.


Där har jag dragit in olika högar papper, vi har ett slags system som kallas K.A.O.S = Kasta Allt Om Skring (ok skring var väl ett nödrim, skulle vara kring men vafan är Kaok, låter ju skitsjukt)

Detta system går ut på att undertecknad (tack SkitMake för förtroendet att sköta firmans och egen pappersarbete) stuvar undan papper i olika tidskriftsamlare.

Dom är märkta t.ex

- Att Betala

- Kvarnöns Fiske & Fritid (firman alltså)

- Insorteras 1

- Insorteras 2 (eftersom 1:an blev full och papperena ej kom vidare...)

- Ulrika

- Maken


Där sätter jag räkningar såklart, sen hamnar firmapapperna i sin samlare OCH i andra om det faller sig bättre.

I Insorteras 1 & 2 finns papper såsom försäkringspapper, viktiga personliga papper (som inte finns i våra egna samlare) Skatteverket (måååånga papper) och betalda räkningar.


Nu till det fiffiga.

Det finns också hör och häpna PÄRMAR till allt. Med register också, det är bara det att papperen inte hittar dit.


Så operation pappersinsortering handlar om

1. Identifiera papper som hör ihop

2. De papper som hör ihop skall läggas i en och samma hög.

3. Varje hög ska sorteras in i respektive pärm

4. Varje pärm ska märkas upp ordentligt.

5. Varje pärms innehåll ska vara datumsorterade.

6. Varje pärm ska saneras på inaktuella uppgifter

7. Suckar och gråter blod...

8. Ta mig härifrån....

9. Om man ändå kunde svimma bort från allting.


Så ser min agenda ut för veckan (nu drog jag ut på plågan för att få slippa idag).

Dessutom en mindre fiffig sak. Jag har många gamla högar med tidigare insorterade papper som är sisådär halvaktuella, som varit på väg att kastas tills jag fick veta att jag måste ha dom kvar några år till.

Det tackar vi för... och letar en pärm att sätta in sånt tjafs i.

Gud vad jag är trött..

Bara denna planering tar död på mig. Tackar för det..


Jag vilar en stund och så får jag se sen om jag ens orkar gå och koka tevatten.

Eftersom allt är i köket så har jag tagit och sorterat papper medans jag väntar på teet...


Nu tappade jag telusten.

Skönt.

Masch i soffa!

Raus!!


Vad jag är trött på mig själv och mitt yttre och inre kaos *suckar högt och ljudligt*

 
 
Annika

Annika

12 maj 2009 14:04

Vet vad du pratar om.
Själv släpar jag möbler.
Jäkligt tunga möbler.
*suckar tungt*

http://acka.bloggagratis.se

 
Häxmamman i Jämtland

Häxmamman i Jämtland

12 maj 2009 14:45

Usch vad det där lät jobbigt *Suck* var ner till mitt stickrum och vände, tänkte kanske men det blev bara en take inget mer...

Tillbaka till datorn istället/Ha det gott

http://stickmonster.bloggagratis.se

 
pillan

pillan

12 maj 2009 15:08

ojdå kaos...låter allvarlig

http://www.pillans.se

 
Ann-Louise

Ann-Louise

12 maj 2009 17:21

Kan du komma hem till mig och röja papper? Snälla, du verkar ha så bra rutin. Kom hem till mig och deklarera, och så kan maken prata försäkringar med min dito. Å så klappar vi katten och dricker massa kaffe, OK? *Bokar*

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ulrika

12 maj 2009 18:25

Annika. Ska det behöva va så här, slit och släp? ;)

Häxmamman, visst låter det jobbigt, ännu värre- det ÄR jobbigt. Jag gör som du istället, sätter mig vid datorn ;)

Ann-Louise, tja- jag börjar bli en fena på deklarationer, har suttit med revisorn och försökt följa med. Försökt.
Men det lät himla trevligt klappa katten och dricka kaffet, jag kommer direkt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 24 maj 2009 10:50

  Jag har bestämt mig för att flytta min blogg, och jag hoppas verkligen att ni kommer med mig *bedjande blick och lite fjäskande ögonlockvift*   Jag har lekt lite med nya bloggen ett tag och jag gillar endel grejer som finns där men inte här. Jag ho...

Av Ulrika - 24 maj 2009 09:32

  Vädret är grått och trist, det regnar lite duggigt. Härligt för potatisen. Jag har tänkt städa färdigt idag. Ganska märkligt vilka tankar som kommer när man städar. Jag tänkte igår på när jag var frisk. Då skulle städningen klaras av på kortast möj...

Av Ulrika - 24 maj 2009 08:52

    Fast man är liten är man minst lika viktig som en stor   -Nalle Puh- ...

Av Ulrika - 23 maj 2009 19:15

  ... på hur livet ser ut. Ganska bra kom hon fram till, även om hon hade endel önskningar hon kunde tänka sig få uppfyllda. Kanske en vinst på sisådär ett par miljoner tänkte hon, vilken ro dessa pengar skulle ge, samt lite tyg och gotta till hennes...

Av Ulrika - 23 maj 2009 18:57

      Att utvecklas är att vandra närmare bestämt från en ofullkomlighet till en annan   -Okänd- ...

Ovido - Quiz & Flashcards