Direktlänk till inlägg 14 maj 2009

Tamdidaaa!

Av Ulrika - 14 maj 2009 08:20


Ny dag yeah.. Yippiii äntligen morgon. Vilken härlig dag!!


Nu blev ni paffa va? Nu trodde ni jag var pigg som en ... piggvar va? Nej, inte så där precis.

Steg upp för ett tag sen, kan knappt gå, men jag sov rätt gott. Inte så länge kanske men gott. Ryggen smärtar och fötterna har inte lust med promenader. Toapappersrullen var jag tvungen byta (ackack) och så hade dom jäklarna limmat fast skarven så in i h-vete att jag till slut fick nog och rev upp sju lager och torkade mig med småbitar och lurviga rutor *morrar dovt*


Men, jag är nykissad, torkad och fin. Doftar som en nyponros från armhålorna, håret är borstat och uppsatt a la hästsvans.

Byxor på, och en bh... vips står där en typ redo att möta dagen.

Mjae, jag SKA göra mig klar. Eventually. Jag är ganska världslig, pratar mycket engelska i mitt liv, eller svengelska är väl mer rätt. Jag och Maken har som sagt samma humor och vi kör med vissa ord som vi direktöversätter, typ no danger on the roof, tejvelrubber (tavelsudd) , loosingword (lösenord) etc etc.

Vi förstår varandra jättebra. Vissa ord är taget från tv eller film, typ eventually som Manuel sa i Fawlty Towers...


Ja, det var lite om mitt liv nu på morgonen, i Sverige, i verkligheten.

P.S Jag har inte kowscareness...

 
 
Annika

Annika

14 maj 2009 08:53

Vet du Ulrika.
Du är helt underbar.
*skrattar gott*

Hörs jag till dig?

http://acka.bloggagratis.se

 
Annica

Annica

14 maj 2009 10:44

Hej! Fick ett tips inne på "Stort och smått" att gå in här och läsa! Det ångrar jag inte en sekund! Det är härligt att läsa att fler har problem med nya toarullar! Och jag pratar också mycket svengelska, typ: "What are you for one? I don't feel again you!" Tyvärr har jag inte hittat en man med samma humor... Min sambo bara tittar oförstående på mig när jag pratar så... Tror han är lite trög, ärligt talat!;)

http://annicapannicka.bloggagratis.se

 
nilla

nilla

14 maj 2009 12:56

*skrattar åt tejvelrubber och loosingword*
hahahaha =)

http://nillalivet.blogspot.com

 
Snäckan

Snäckan

14 maj 2009 15:32

Jag hoppas du mår bättre nu än du gjorde i morse!
Bitit på naglarna har jag aldrig gjort. Har alltid varit för fåfäng för det...*rodnar*

Hmmm...här hemma händer det att vi äter "greensakes" till maten;-)
Sköt om dig!

http://snackansfibrodagbok.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 24 maj 2009 10:50

  Jag har bestämt mig för att flytta min blogg, och jag hoppas verkligen att ni kommer med mig *bedjande blick och lite fjäskande ögonlockvift*   Jag har lekt lite med nya bloggen ett tag och jag gillar endel grejer som finns där men inte här. Jag ho...

Av Ulrika - 24 maj 2009 09:32

  Vädret är grått och trist, det regnar lite duggigt. Härligt för potatisen. Jag har tänkt städa färdigt idag. Ganska märkligt vilka tankar som kommer när man städar. Jag tänkte igår på när jag var frisk. Då skulle städningen klaras av på kortast möj...

Av Ulrika - 24 maj 2009 08:52

    Fast man är liten är man minst lika viktig som en stor   -Nalle Puh- ...

Av Ulrika - 23 maj 2009 19:15

  ... på hur livet ser ut. Ganska bra kom hon fram till, även om hon hade endel önskningar hon kunde tänka sig få uppfyllda. Kanske en vinst på sisådär ett par miljoner tänkte hon, vilken ro dessa pengar skulle ge, samt lite tyg och gotta till hennes...

Av Ulrika - 23 maj 2009 18:57

      Att utvecklas är att vandra närmare bestämt från en ofullkomlighet till en annan   -Okänd- ...

Ovido - Quiz & Flashcards