Direktlänk till inlägg 17 maj 2009

Vems låt vann!

Av Ulrika - 17 maj 2009 07:46


Det var tydligen Eurovisionsfinal igår. Såg det på Aftonbladet, Norge vann dessutom.

Jag har ingen aning om låten var bra, hur Sveriges låt lät eller ett endaste bidrag.

Jag skyr denna händelse som pesten. Jag gjorde en ny kanalsökning igår kväll och då landar tv´n på ettan och då såg jag att det var på gång. Trodde det var sista helgen i maj, men tydligen inte.


Jag slutade följa med någon gång på 90-talet. Jag tycker det är jobbigt med heat, semifinaler och tjafs. Som Elitserien har blivit, en massa semisar och sen en massa finalmatcher.

Tacka vet jag Bandy. Ser inte på det heller måste jag tillägga men där är det dom två bästa i serien som möts i finalen, bäst av en match. Klart och betalt!


Jag orkar inte följa med ens i Sveriges uttagningar. Varför räcker det inte med tio bidrag som det var förr? jo, för det ska vara ett Spektakel som drar sista slanten för massmedia. Då kan dom spekulera sig blåa och tjäna pengar.

Jag vet inte hur många uttagningar Sverige har , tre kanske, och kanske en sista chans, varför?

Tycker det var mer reko förr. Då var det tio som tävlade. En vann och den åkte iväg och sjöng låten den vunnit med, på svenska.

Håller med om att svenska eller turkiska inte går så bra utanför sina hemländer men det känns inte som om ett Land tävlar numera. Låtmakare och musikindustrin tävlar. Artister tävlar.


Svenska artister tävlar för pyttenationer inom schlagern, för att få publicitet och chans att vinna. Då är grejen borta för mig. Om en svensk artist inte går vidare i vårt lands uttagningar så kan den tävla för något annat land, något land som aldrig ens har nosat på top 20. Och vips så går det bra för den svenska artisten som sjunger för Bazakstanien och alla jublar *fattar inte poängen*


Nej, nu ska jag sluta gnälla och ta mig något i magen. Vaknade 06.15 av att Maken ringde i extas, dom fick fisk något enormt, fick bilder som också talade sitt tydliga språk.

Nå, det känns ju kul att det går bra, början på fiskesäsongen har ju varit allt annat än lätt får man ju säga.


Ha en sjujäkla härlig söndagförmiddag alla där ute.


Här är det varmt och underbart soligt. Det har varit soligt hela natten, vaknade på sennatten för att dra ner persiennerna. Härligt med sommaren häruppe, ljust dygnet runt.. Drar djupa andetag och startar denna söndag!


Fridens!

;)

 
 
Anna

Anna

17 maj 2009 10:18

Heja Villa BK!!!

Och vad härligt med solen uppe hos er...

http://annabellan.blogspot.com

 
IaFia

IaFia

17 maj 2009 11:28

Hej Ulrika,
Kul att du lämnade ett avtryck i min blogg, det uppskattas!

Själv satt jag och såg på spektaklet igår. Jag hade lovat mig själv att inte se den stora finalen någon mer gång men maken fick fnatt och ville se den. Han hade full koll på att det var igår och han brukar inte ha koll på allt vill jag lova ;-) Så jag satt tappert med en del av ligan i soffan. Jag tyckte visserligen att Norges bidrag var det bästa så den här gången var det ju kul att det avslutades på "rätt" sätt. De svenska uttagningarna har varit ok men jag börjar verkligen tröttna nu. Barnen vill så gärna se och då hamnar jag där i TV-soffan med dem.
Familjemys i soffan blir det ofta på fredagarna, ibland även på lördagarna beroende på vad som visas. Nu har jag vågat vägra "Talang" i alla fall. Tycker det är helt värdelöst och jag har sagt till barnen att jag inte sitter med längre. Hmmm, kanske jag skall vägra Melodifestival framöver också?

Ooops, en lång kommentar blev det visst. Hit kommer jag och tittar igen!

http://iafiabingbong.wordpress.com

 
Ingen bild

Ulrika

17 maj 2009 19:48

IaFia, våga vägra melodifestival! Låt ropen skalla ;)

Kul med långa avtryck här också ;)
Välkommen hit IaFia..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 24 maj 2009 10:50

  Jag har bestämt mig för att flytta min blogg, och jag hoppas verkligen att ni kommer med mig *bedjande blick och lite fjäskande ögonlockvift*   Jag har lekt lite med nya bloggen ett tag och jag gillar endel grejer som finns där men inte här. Jag ho...

Av Ulrika - 24 maj 2009 09:32

  Vädret är grått och trist, det regnar lite duggigt. Härligt för potatisen. Jag har tänkt städa färdigt idag. Ganska märkligt vilka tankar som kommer när man städar. Jag tänkte igår på när jag var frisk. Då skulle städningen klaras av på kortast möj...

Av Ulrika - 24 maj 2009 08:52

    Fast man är liten är man minst lika viktig som en stor   -Nalle Puh- ...

Av Ulrika - 23 maj 2009 19:15

  ... på hur livet ser ut. Ganska bra kom hon fram till, även om hon hade endel önskningar hon kunde tänka sig få uppfyllda. Kanske en vinst på sisådär ett par miljoner tänkte hon, vilken ro dessa pengar skulle ge, samt lite tyg och gotta till hennes...

Av Ulrika - 23 maj 2009 18:57

      Att utvecklas är att vandra närmare bestämt från en ofullkomlighet till en annan   -Okänd- ...

Skapa flashcards