Alla inlägg under maj 2009

Av Ulrika - 16 maj 2009 19:13


Lägg söndagen den 8:e mars 2015 på minnet! Skriv in i almanackor och kalendrar att denna dag skall uppmärksammas å allra högsta grad. Varför?


Jo, då har jag Ulrika som snart ska Sy levt i (om jag lever då såklart)

1.500.000.000 sekunder!  Samt samma dag levt i

25.000.000 minuter!

Bara en sån sak. Värt att fira.



När ni lika så är igång kan ni också memorera i mobilerna att månaden innan jag fyller 80 år, alltså juli 2047 så har jag levt i.....håll i er nu...

700.000 timmar...

otroligt men sant.

Förutsatt att jag lever förstås, kanske mindre troligt men ändå värt att memoreras.


Vill ni veta hur många dar du är idag, eller om tio år, eller när du fyller 30.000 dar så gå in här..

Det kan ni göra när som helst ni har en dötråkig kväll, typ lördag kväll dan före Norges nationaldag.

Jag har dötråkigt, ytteligare onödiga upplysningar men ville bara säga...


Maken ringde och han var helt slut, dom har jobbat som tok idag med fisket. Så nu skulle dom vila en timme innan dom ska ut och fiska igen.. Duktig gubbselubbse. Kul för dig att det går bra. Men mej då! *suckar och stönar*


Jag tror jag lägger mig och softar framför en bra film, inget annat att göra ikväll.

Egen tid är jättehärlig, men nu börjar jag ha fått nog. Vill ha hem Maken och vill åka ut i stugan. Typ igår!

Fatta att idag sjösattes en båt i vår fiskehamn nedanför vårt hus. Fatta va.

Och det var inte någon av våra båtar heller..!

Vi brukar vara först i och sist ur... Slut med det nu.


Nå hade´så gott ikväll allasammans!


Fridens!

;)


Av Ulrika - 16 maj 2009 18:08


För att lätta upp stämningen så spelar jag denna ffa för Mofs, hon som gav mig ett garv med denna film så jag nästa pinkade ner mig (jag är helt ärlig här, jag knep allt jag kunde).

I soffan satt Maken och blängde på mitt störande beteende, helt oförstående. Jag krävde honom att komma och verkligen LYSSNA och det han gjorde. Han smålog lite, och sneglade lite mot där jag satt och skrattade ryggen av mig, skrattade mest åt att jag skrattade mig fördärvad.

Efteråt frågade jag om han inte tyckte den var helt underbart rolig... mjaa, eller njae såå kul var den inte *chocken*

Fatta hur paff jag blev. Tur jag har roligt för mig själv också!


Vi har samma typ av humor, oftast. Tycker dock han är en Fåntratt som inte inser graden av denna låts braighet. Heja Mofs, denna tillängnas Dig *kramar om*


Vad kan jag säga? Lite roar smått (som min mamma sa när jag var barn)



Av Ulrika - 16 maj 2009 18:02


Nu kan ni andas ut. Jag har fått mig många sköna stunder här längs minnenas alle´ och pausar härmed från alla youtubeklipp *trött men belåten*

Vissa låtar vill jag gråta till, dom påminner om tråkiga saker, medans andra känns glada och roliga.


Livet i en liten ask (datorn)... internet innehåller allt, det är bara att inse. Jag har nu kunnat minnas tillbaka till min ungdom, gymnasietid, mellanstadiets diskon och första sneglingarna på motsatta könet ;)


...en liten påminnelse om att vi alla blir äldre, visare (eller) och erfarnare.. Sen kan vi ju fortfarande vara barnsliga, vuxna och sentimentala.

Särskilt jag som är medelålders *inser*

Aha

Av Ulrika - 16 maj 2009 18:00


Spana in 80-talet ;)


Av Ulrika - 16 maj 2009 17:48


Klicka er vidare bara, jag är inne på minnenas alle´.

Har nu lämnat 90-talet och stiger tillbaka till 80-talet. Ung och oskyldig. Hela livet framför sig. Yttepyttesaker var ENORMT stora problem *tittar i backspegeln*

;)

som sagt, klicka vidare.... om ni inte gillar det!



Skapa flashcards