Alla inlägg den 6 maj 2009

Av Ulrika - 6 maj 2009 21:04



Om du accepterar mig som jag är,

slipper du bli besviken när du inser

att jag inte är den du skulle vilja att jag var.

Av Ulrika - 6 maj 2009 20:34


Nu är det kväll över mitt hem. Är trött men nöjd över att jag nu officiellt är färdig med min röjning av hela övervåningen!

Härligt. Känslan av frihet och ordning är stark, jag känner mig sugen att ta tag i nästa projekt, som är kontoret.

Fast det får vänta tills nästa vecka, vill inte spoliera helgens hotellvistelse med Maken i Umeå. Imorgon ska jag dammsuga uppe och få bort allt skräp som ligger överallt. Sen är det klart.


Har idag röjt undan från själva syrummet, synat alla linjalernas kanter, ratat dom dåliga och sparat dom hyfsade. Packat i kartonger det som ska till tippen, tänkte köra det imorgon, så att jag får bort det inifrån.

Mina tio eller vad det är säckar på och runt bron får vara, det är ju inget matigt i så jag kan nog lämna det till nästa vecka.

Skönt.

Mina skrymsler ser väl inte toppfina ut ändå, eftersom det är mycket som ska rymmas på liten yta, men jag vet nu var allt är. Det är enorm skillnad. Otroligt stor skillnad mot kaoset som härskat i åratal.


Lite spännande blir det sen när vi tömmer skräpbodan ute, där har jag ju en ouppackad kartong från flytten, har inte en susning om vad det kan vara däri. Det mesta lär ju kastas om inte allt.


Nu ska jag gå och se om jag kan hitta på nåt middagsaktigt, inte potatisburgare eller fiskpinnar. Maken har sagt NEJ, passa mig för skörbjugg hehe, men jag gör som jag vill. Jag är ju MOGEN tamejsjutton *googlar på mattips med potatisburgare eller fiskpinnar*

Av Ulrika - 6 maj 2009 12:42


Japp, har en dejt har jag. På fredag åker jag och min kompis ner till Umeå för att där träffa våra män. Ska bli så mysigt, träffas, bo på hotell, hotellfrukost, fylla i fastighetsdeklaration mm

Japp, fick föreläggande om att fylla i fastigh.dekl på fiskberedningslokalen. Vi fick ju tidigare besked att deklarera förändringar eller om det var klart, men eftersom det var under uppbyggnad så lämnade vi inga nya uppgifter. Nu fick vi en smäll på fingrarna. Vi ska lämna ändå.

Happ, då gör vi väl det då.


Det ska bli så trevligt med lite hotellvistelse, ett bra avbrott för mig i min tristess. Ska vara ett fint hotell och det är ju gott och väl det, men ffa frukosten var bra. Viktigaste målet på dagen, heter det inte så?

Nu måste jag vila ryggen i form för denna begivenhet. Har nu extra med domningar i ffa ena benet som gör mig galen. Foten funkar sämre också, och i andra benet så ilar det smärtsamt vid sämre ryggfunktion.

Tur jag är i princip klar uppe. Ska bara sortera upp lite tyger och städa bort på bänkarna. lite småpyssel bara..


Hotellet där vi ska bo.... Bara en sån sak!

Av Ulrika - 6 maj 2009 11:41


När du tittar på dina båda tassar,

behöver du bara bestämma dig för vilken som är den högra, sedan kan du vara säker på att den andra är den vänstra.


-Nalle Puh-

Av Ulrika - 6 maj 2009 11:35


Nu är det klippt. Håret är avkortat med ca 17 cm, det ni!

Trodde jag inte själv jag skulle våga. Än kan jag sätta upp det i svans-knutliknande grej men även ha det hängande.

Det känns jätteskönt. Och kort.

Ryggen är ond som vanligt, men jag ska ändå dona lite i mitt syrum, lite försiktigt.

Vet inte om det blir en Umesväng på fredag, karlarna våra har då idag införskaffat en bil så dom kan då ta sig ifrån. Vi får väl se.

Saknar Maken faktiskt. Har aldrig varit ifrån varandra så här länge för, snart två veckor. Men inte mycket att gnälla för, det är ju inte permanent så att säga.


Men känner mig nöjd med håret än så länge, måste ju känna in mig lite mer, men det känns friskt och fräscht.


Fridens!

;)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards